Onsdagen den 30/12, 2009, HEMMA!

Fatta! Jag fick åka hem redan idag! Det hade varken jag eller mina förädrar räkant med, men jag har återhämtat mig så otroligt snabbt att det inte fanns anledning att behöva behålla mig kvar. Om utifall det skulle inträffa något finns ju Växjö lasarett i närheten och det är ju inte värre än att det snabbt går att ta sig till Lund. Jag har ju åkt varje dag i juldagarna. Jag har lovat doktorn att inte vara och peta med skitiga fingrar i såren och inte själv ta bort stygnen (som jag gjorde förra gången..) Får jag feber måste jag direkt till sjukhus. Igår kväll när Ida, Ellen och pappa gått till Ronald, låg mamma och jag och tittade på lite filmer som Piff och Puff. Vi somnade ganska sent. Lite ont i huvudet och i såret på magen hade jag och fick smärtstillande. Sen sov jag ganska gott. På morgonen kom flera doktorer och tittade på mig och tyckte jag såg pigg ut. Idag skulle jag bli förflyttad till 64:an på BUS (Barn och ungdomssjukhuset) där jag egentligen "tillhör". Där känner jag alla läkare och sköterskor och där finns massor av spel och annat kul. Klockan tio visste jag att lekterapin skulle öppna. Tills dess var inte papperna klara för förflyttning och det hade jag ingen lust att vänta på, så mamma och jag meddelade att vi gick dit. Vi började med att spela biljard jag och mamma. Först låg jag risigt till men tog ifatt när mamma började bli okoncentrerad och vann till slut! Sen byggde Ida och jag sandslott med personalen. Ja inomhus! Vid lunch gick vi upp till 64:an för att se om det fanns något rum ledigt till mig. Jag fick ungdomsrummet! Ja, jag är ju faktiskt snart 10! Där finns tv, wii, ett musikrum med stereo och en motionscykel. Där satte sig mamma..Efter en stund kom Alexandra och hennes kompis Sara på besök. Vilken överaskning! Tack vad kul! Vi spelade den försvunna diamanten. Alexandra lovade att komma så snart jag hör av mig igen. Då ringer jag från Växjö! Kommer du då? Jag träffade dr Jesper och Helena. De kände inte igen mig först. Tur att de kände igen mamma och pappa. De tyckte att jag var för pigg för att vara där! Så blev det. Mamma och pappa pratade en vända till med dr Erik, som opererat mig och kom överens om att jag kunde få åka hem, men att vi har koll på sår, feber o allmäntillstånd. Vi har ju varit med ett tag i det här och vet vad som kan tillstöta. Jag håller uppe med min underhållsbehandling en vecka för att mitt immunförsvar inte skall sättas ned ytterligare.
Medans jag och pappa var kvar på sjukhuset för att dra bort nålen i porten, gick Ida, Ellen och mamma bort och städade av vårt rum på Ronald och packade alla saker. Halv fem satt vi i bilen.
Jag somnade efter en stund men vaknade i Osby. Korv och bröd är ju tradition och så fick det bli idag med.
Skönt att vara hemma. Mamma och jag har lite mysigt framför den nyinköpta stora tv:n som blev en överraskning när jag steg in i lägenheten. Wow! Den har inte mina systrar sett än..
Imorgon ska jag fira nyår med mina kompisar Emil och Albin. Det ska bli kul!
GOTT NYTT ÅR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0