Torsdagen den 24/12, 2009, en bra julafton!

Pappa och jag startade julaftonsmorgon klockan halv sju med att åka bil ner mot Lund. Ellen och Ida fick sova vidare. Vi gjorde första stoppet i Osby, som vi brukar, men de hade inte öppet så vi fick hoppa över korven där. Det var ju i och för sig lite tidigt för det. Framme i Lund vid niotiden fick vi träffa doktor Ingrid. Hon var glad över att få meddela att de inte hittade några leukemiceller i vätskan som togs igår! Det var fantastiska nyheter. När jag själv ringde hem till mamma och berättade det sa hon att hon inte behövde fler julklappar, för detta var den bästa. Jaha, då kan jag ju ta tillbaka de jag hade tänkt ge....Sen berättade jag även att doktorn fick sticka tre gånger idag innan nålen kom rätt. Jag fick säga aj tre gånger, men det var ok. Gick snabbt. Sen fick jag en julklapp till! Ett spel, Diamantspelet som jag önskat mig! Jag var glad och lycklig när vi åkte hem efter bara en timme. Hur ofta jag behöver tömma vätska de närmsta dagarna beror på hur jag mår. Kräks jag inte imorgon kan vi hoppa över en dag. Fortsätter det med illamående behöver jag operera in en shunt såvida man inte kommer på vad orsken till stoppet är och det går att "lösa upp'" med antibiotika eller liknande. Vi får se. Men det känns som lite mindre problem faktiskt.
När vi kom hem till mamma var redan mormor, morfar, morbror Anders och Per-Olof där. Även såklart mamma, Ellen och Ida. Jag berättade glatt om min tur till Lund. Nu var jag hungrig. Jag pratade nästan hela tiden under middagen och på jättegott humör. Har ju heller inte ont i huvudet eller mår illa. Skönt!
Anders och Per-Olof åkte hem till sina familjer efter middagen. Då var det dags att bänka sig för Kalle. Därefter vet vi att Tomten brukar komma. Men skulle han hitta hit i år? Jodå, vi fick i och för sig gå ut och leta efter honom och fann honom lätt förvirrad med en pulka med julklappar ute i snön.
Det blev en jättebra julafton. Jag var ganska trött på kvällen.
Imorgon kommer våra kusiner Johan och Lisa. Det ska bli kul.
Godnatt och en fortsatt go helg!

Kommentarer
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej

Det är ju inte alltid som det blir som man tänkte sig. Vi har firat jul hos Hannas och Emmas kusiner i Jät, tänk att tomten hittade faktiskt ut dit också, vi behövde inte gå och leta efter honom! I morron ska vi gå upp kl 0530 för Hanna ska sjunga i kyrkan, man blir ju trött bara man tänker på det, Emma har bestämt att hon minsann inte tänker gå med utan ligga kvar i sängen, man kan ju nästan förstå henne......



Ha en fortsatt skön helg



/ Gunilla

2009-12-24 @ 23:05:38
Postat av: maggan

Härliga nyheter ni fick på sjukhuset i går! Och sedan hem och fira jul, kan det bli bättre?

Ha det bra killen!



2009-12-25 @ 10:05:41
Postat av: Peter

Hej Joel,

God Jul på dig och syrrorna. Lycka till med besöken i Lund mitt i Jul-firandet. Du är en tuffing så det går säkert bra. Vi får väl lira munspel och gura vid tillfälle.

Hej Hopp

Peter

2009-12-25 @ 12:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0