Lördagen den 21/2, 2009, Gottegris

Både torsdagen och fredagen var också mycket bra på skolan. Mormor var med mig på torsdagen, men hon var mest och drack kaffe...Jag klarade mig bra! På fredagen var mamma med. Hon tittade bara till mig lite. Jag känner att jag klarar mig ganska bra i klassrummet nu. Mamma pratade lite mer med min assistent Alexander som skall hjälpa mig lite till en början. Jag träffade också honom lite mer på lunchrasten, då vi var ute i pulkabacken och åkte. Jag behöver en extra hand när jag ska ta mig upp. Alexander hjälpte mig och vi pratade lite. Han verkar jättebra! På fredag eftermiddagen gick vi ner till riktiga biblioteket. Där fick vi välja en bok och sedan läsa den i ett stort sagorum. Det var mysigt. Nästa vecka ska jag försöka att klara skolan mig utan mamma, pappa eller mormor.
På fredagkvällen kom Billy, Monica och Simon med både Pizza, Thai-mat och dricka! Det var supergott och kul! TACK, vad ni är snälla!! Jag tror att mamma och pappa uppskattade det ännu än jag..
Idag, lördag, var jag först hos min kompis Oliver. Vi spelade Buzz. Sen hade jag bestämt med Martin. Vi hämtade upp honom och åkte hem till mig. Men först tog vi svängen om "Gottegrisen"! Jo...de har massor med godis! Vi fick plocka var sin påse. Sen gick vi upp på mitt rum och lekte.
När han åkt hem följde jag med mamma för att tvätta bilen. Jag tycket det är jättehäftigt att åka in i tvätten. Man tror nästan att man ska bli blöt.
Det har varit gansk lungt och skönt hemma. Ellen och Ida har varit iväg hos kompisar, men det kommer snart hem. Då blir det nog liv i luckan igen..
Ikväll ska vi titta på melodifestivalen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0