Måndagen den 16/2, 2009, skola på riktigt!

Jag var jättepigg på morgonen. Tog på mig frivilligt, åt frukost och gjorde mig klar. När kan vi åka? Jag ville till skolan fortast möjligt. Vilken känsla det var att gå från bilen, in till MITT skåp, lägga MINA böcker och jobb jag har gjort hemma och i Lund i MIN låda där det stod JOEL! Sen gå in till klassrummet där vi skulle samlas och sätta mig bland MINA kompisar! Vi var lite blandade från åk 1-3 eftersom en hel del tar ut sitt sportlov på utsatt tid. (Jag sparar ju mitt till v.10) Men vi var bara 10 stycken. Ganska lungt och skönt. Vår mentor idag var Sandra. Hon hade tänt tre ljus som stod i mitten av ringen av elever. Jag och Ida satte oss också. Idag fick vi lära oss att skriva dikter. Först läste Sandra upp några olika. Sen fick vi gå igenom substantiv, adjektiv och verb för att göra en egen dikt. Min handlade om....Hamburgare!! Den blev jag nöjd med. När den var klar fick vi skriva in den på datorn. Det tycker jag är enklare än att skriva för hand..För Ida är det tvärtom. Hon blev jättesur när jag visade henne var bokstäverna fanns på tangentbordet. Vi kanske inte ska jobba ihop.. Sen fick vi måla våra substantiv och klistra på dikten. Sen avancerade vi till målarrummet. Då fick vi höra på ytterligare en dikt som vi sedan skulle måla våra tankar med vattenfärger på större papper. Det var kul!
Däremellan hann vi vara ute på en rast på förmiddagen och lunchrast. Vädret var toppen och snön ligger ju kvar, så det var naturligtvis pulkaåkning som gällde, eller rättare sagt stjärtlapp. Vi hade superkul! Mamma höll mig lite i handen när jag gick uppför backen. Annars klarade jag mig själv. Ja..inomhus är det ju en del trappor. Först var mamma hiss, men sen fick vi ett hisskort. Tror jag hon blev glad för.
Vår rektor Erling kom och hälsade mig välkommen på morgonen. Det kändes kul. Sen kom en kille som heter Alexander, som är assistent och kommer att hjälpa mig lite med vad jag behöver en tid. Han verkar jättesnäll. Det blir bra tror jag, för jag kan ju inte ha mamma och pappa hängande efter mig i skolan. Jag behöver få vara utan dem lite.
Imorgon följer mormor med mig till skolan. Då tror jag det är Lena som ska undervisa! Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0