Måndagen den 9/2, 2009, näst sista stråldagen!

Efter att vi lämnat Ida och Ellen på skolan, åkte mamma och jag ner till Lund.
Jag hostade lite i natt och idag på morgonen, men jag har inhallerat med ventolin så det förhoppningsvis släpper. Innan vi lämnade Växjö ringde mamma till Lund för att kolla att alla skärmar funkar, så vi inte åker ner i onödan. De var ok. I Älmhult stannade vi för att jag ville ha mitt DS. Då kräkte jag. Mamma funderade en stund, kände på pannan, men när jag undrade om vi inte kunde köra snart och att jag ville ha en korv i Osby, så gjorde vi det. Efter en halv korv och en hel festis kändes det bättre. Jag pratade oavbrutet hela vägen till Lund. Vid tolv var vi på plats på strålningen. Det skulle tas bilder idag, men trots det gick det snabbt. Jag somnade! Efter en halvtimme var det klart. Förresten sa en sköterska att man kan få hosta av strålningen eftersom man strålar även halsen..När allt var klarat gick mamma och jag ner på stan. Jag hade med 100 kronor av mina egna pengar till att köpa ett DS spel. Mamma fick lägga till lite..Därefter gick vi förbi en bokhandel. Där såg jag en bok jag letat efter som handlar om sopbilar. Den köpte jag också! Sen hade mamma ärende åt Ellen. En butik som säljer tillbehör till att göra smycken. Smart av henne att låta mamma köpa dem. Sen tar hon betalt för smyckena. Även de hon gör till mamma..
Nu ikväll har vi myst med en film, ätit chips och pepparkakor! Imorgon är sista stråldagen!! Äntligen kan jag kryssa av hela det stora blocket! Jag vet att Pernilla tänker ordna en liten fest för mig, för att jag har varit så duktig! Är det något att fira tyckte jag, men det höll mamma definitivt med om. Så får det bli! Vad spännande! Kanske jag inte ska räkna med någon fyrhjuling, för pappa har ju inte gjort plats i garaget än..
Ja, nu är ju förstås inte hela behandlingen över. Jag har faktiskt 2 år kvar! Men det kommer förhoppningsvis att bli enklare och framför allt på hemmaplan och med skolgång, kompisar och att slippa vara så isolerad. Hoppas också att jag blir starkare i mina ben så jag kan åka skidor vecka 10. Helst skulle jag vilja åka snowboard, men det har jag aldrig provat..
Nu vill jag gå och lägga mig så det snart är morgon.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Fam.Nilsson i Staffanstorp

Hejsan Joel !



Oj vad skönt för dig att stålningen snart äntligen är över. Hoppas Ni får en skön vecka i Sälen, vi lovar att hålla värmen uppe i bastun till Er.



Hälsa alla i familjen !



Kram / Nilsson i Staffanstorp

2009-02-09 @ 21:51:24
Postat av: Sanna

Hej Joel! Vad skönt att det jobbigaste är över nu. Du har verkligen varit jätte-duktig. Du har också fantasiska föräldrar och syskon som finns för dig hela tiden. Hoppas vi kan få till en fika snart hos oss i Sandsbro. Vi ser fram emot att träffa dig och hela familjen. Hälsningar Sanna, Omma, Anna och Oskar

2009-02-10 @ 13:13:52
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej

Det är ju verkligen något att fira att du är klar med strålbehandlingen!!! Det blir ju skönt med lite semester i snön,själva håller vi på att packa våra resväskor i kväll för i morron åker vi till Kanarieöarna! Ska bli jätteskönt med förhoppningsvis

lite sol och värme.



Hälsa resten av familjen från oss



// Gunilla

2009-02-11 @ 19:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0