Fredag 2/1, Startdag

Kl. 06,00 väckte mamma mig för att sätta på mig ett EMLA-plåster (Bedövningsplåster).  Jag ska vara på sjukhuset kl. 07,00 idag för att påbörja min "sista" tunga behandling.  Jag fick gå in i behandlingsrummet för att vägas, mäta längden, ta blodtryck och blodprover.  Jag fick en ny nål i min port, ( AJ ), sen var jag igång.  Nu är det först "fördropp" i 4 timmar, sen blir det "guld"-medicinen i 24 timmar.  Jag får även ganska hög dos med cortison, vilket gör att mitt humör inte alltid är på topp..  Jag fick ett nytt Wii-spel av mamma, som jag har spelat inne i lekrummet.  På kvällen fick vi besök av Fam. Nilsson från Staffanstorp. De hade med sig Pizza.  Tack så hemskt mycket, det var jättegott.  Alla barnen lekte med varandra ända tills kl. 09,00, då blev jag trött och ville gå och lägga mig..  Mamma, Ellen och Ida gick bort till Ronald och pappa och jag gick och la oss på rummet.  Jag bad sjuksköterskorna om att få en larmknapp som jag kan trycka på om pappa skulle snarka för mycket..  God Natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0