Fredagen den 23/1, 2009, bakat med mormor

Idag har mormor varit hos mig. Vi har haft en jättebra dag. Vi har lekt, läst, spelat kort fika, ätit och bakat sockerkaka! Jag tog fram mammas gamla recept som mormor sparat. Mamma var med i Televinkens brevklubb när hon var liten och fick recept som var ritade. Tex 2 ägg, ett sockerpaket, två kaffekoppar etc. Jättebra och lätt! Tur att mormor har sparat detta i typ 35 år!!
Hela dagen har jag varit jätteglad. Dagen började ganska bra. På fm kom mamma helt plötsligt hem efter ett kundbesök och hade sin jobbarkompis Kristina med sig. Vet ni vad hon tyckte?..Att jag är en jätteduktig kille! Det mös jag på hela dagen och kvällen. Talade om för allt och alla..Sen plockade hon fram en paket och en påse! Det var en film i paketet. Kalle och Chokladfabriken! Jag tycker som Erik. Den är verkligen bra! Jag tittade på den på kvällen. Vet ni vad det var i påsen? Choklad!! Som jag älskar! TACK!
Förresten, mina blodvärden är nu jättebra. T o m HB. 98 var det idag. Ska ju vara 100 för att börja strålas på måndag. Då behöver jag inte fylla på mer denna gång. Skönt!
Imorgon är det NYÅRSAFTON!! Inte?,,, Ja, i alla fall för oss och två familjer till. Vi kunde ju inte fira alla tillsammans då, eftersom Martin hade feber och de inte kunde vara med. Vi bestämde oss för att flytta festen till den 24/1. Det ska bli kul!
Undrar vad grannarna tycker när vi går ut klockan tolv och ropar GOTT NYTT ÅR! Smällare blir det inte förstås, eftersom det inte är tillåtet. Vi har dessutom en polis med i truppen..
Men kul blir det med mina kompisar Martin, Fredrik & Anton. Och så mina syrror förstås.
På fm imorgon kanske jag följer med Anders & Pernilla och tittar på när Jesper spelar hockey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0