Måndagen den 26/1, 2009, väntan på strålning...

Mamma och jag lämnade av Ellen och Ida på skolan vid åtta och åkte direkt vidare till Lund. Vi var framme på Ronald vid halv elva-tiden. På vägen ner stannar vi alltid i Osby och "fikar". Jag tog en korv med bröd! När vi kom in på Ronald packade mamma upp mat som hon hade med sig. Vi hade laddat med mina favoriter: Lax, potatis, tacos, pasta, kyckling, lingongrova, flingor mm. Jag hade tagit med min egen dator, så jag satte mig och spelade ett spel under tiden..Denna gång fick vi ett jättestort fint rum på Ronald. Vad bra. Då kan jag ta emot besökare. Mormor kommer imorgon! Klockan kvart över ett skulle vi vara på strålningen. Mamma kom på att jag skulle ha tablett mot eventuellt illamående, så hon gick upp till sjukhuset och fixade det medans jag spelade spel. Sen åt vi kyckling, potatis, sås och kokta grönsaker. Gott! Strax efter ett var vi på strålningen. Men då kom en vänligt sköterska och sa att bildskärmen var sönder, så det kunde inte bli någon strålning idag!!...Mamma och jag har inte precis flyt med det här..Jag tyckte i och för sig att det var ok att slippa....men nu blir det ju skjutet på i andra änden..Vi skulle vara tillbaka imorgon vid nio. Men efter en stund ringde de och sa att det nog inte blir klart förrän till eftermiddagen. Budet nu är 15.30..
Japp! Vi gick tillbaka till Ronald och satt med var sin dator en stund. Sen bestämde vi oss för att gå till Pressbyrån och köpa en massa gosaker och var sin tidning. Tillbaka satte vi på en film. "Kalle och Chokladfabriken" och åt av choklad. Vi hade mysigt mamma och jag. Sen lagade vi Tacos ihop. Jag satt på bänken jämte spisen och la upp majs, ost & morötter medans mamma stekte köttfärsen. Ikväll får det bli tidningsläsning. Imorgon går vi kanske ner på stan en sväng. Vi kan ju möta mormor vid tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0