Onsdagen den 28/1, 2009, 2 dgr avklarade

Imorse var vi på strålningen vid kl. 9.00. Jag var på gott humör och spelade lite DS medans vi väntade. När vi kom in till strålrummet blev jag lite ledsen och ville inte, men mamma tröstade mig och sa att eftersom jag är så duktig på att ligga still, går det nog lite snabbare idag. Men det var mycket bilder som skulle tas, nya mätningar mm så det tog i alla fall en timme. Däremot var jag vara själv max 2 minuter. Mamma följde med in varje gång och pratade med mig. Hon berättade också att hon kan se mig på en tv-skärm ute i det andra rummet. Det kändes tryggt. Även om det var jobbigt att ligga still så länge, kändes det okey efteråt. Imorgon ska jag visa pappa hur det går till. Han vet ju ingenting! Han är på väg ner nu i eftermiddag. Då åker mamma och mormor hem..
Efter strålningen gick vi upp till sjukhuset och tog blodprover för att se om HB fortfarande är över 100. Det var det! 105! Då behöver jag i alla fall inte fylla på mer blod. Sen gick vi till Ronald. Där väntade mormor med lax, potatis och vit sås!
I em har jag varit på lekterapin och spelat "Fia". Jag har med ett eget. Det är en handduk som man kan ha med sig överallt. Bara nu inte pappa torkar sig på den när han duschar!

Kommentarer
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej på er

Vad du är duktig Joel! Förstår att det inte är roligt

att ligga fastspännd, men det är ju bra att du kan titta på film undertiden.



// Gunilla

2009-01-28 @ 17:25:20
Postat av: Cissi Håkansson

Hej Joel!

Vad duktig du är. Det måste ju vara jätteläskigt med strålningen. Hörde att du stötte på Sebbe idag på sjukhuset. Det var ju synd att Olivia var lite förkyld så att Sebbe inte kunde träffa dig en stund. Det där med Fia är ju jättekul, har du lyckats övertala personalen på lekterapin att spela på ditt fia? Det är jättekul att spela med både dem och dig kommer jag ihåg. Speciellt roligt är det med Marianne tycker jag, för hon blir så glad och arg när det går bra eller dåligt för henne. Hoppas att våra familjer kan ses i vår. Fortsätt lika duktigt nu, du är en hjälte!



Cissi (Sebbes mamma)

2009-01-28 @ 21:09:44
Postat av: Lena

Oj, vad du är duktig Joel! Det är ju inte kul att vara fastspänd precis. Jo, i ett säkerhetsbälte i bilen är det helt OK, men att ligga som du får göra är säkert svårt. Jag beundrar dig och din familj som klarar av allt detta. Brev från skolan kommer snart.

Kram från fröken Lena

2009-01-29 @ 10:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0