Söndagen den 25/1, 2009, äntligen bio!

Mamma hade lovat mig ända sedan filmen "Madagaskar 2" kom ut på bio att jag skulle få gå, men jag började tveka. Men idag, plötsligt vid klockan 12, frågar hon om jag vill gå på just DEN filmen klockan 13. OM jag ville!!! Ida och Ellen följde också med. Mamma hade kollat att det fanns många lediga platser. Alltså var chansen stor att det inte var så mycket folk. Dessutom har jag bra värden just nu. Filmen var toppen! Och att få se den på bio. Det är mysigt! Dessutom, efter filmen fick jag åka till Emil och leka ända till kvällen! Det blev en jättebra nyårsdag!...Ja, he, he...Vi firade ju nyårsafton igår, igen, nu när alla kunde vara med! Jag hade jättekul med Anton, Martin, Fredrik, Ellen och Ida. Vi satt först på Antons rum och bara pratade om allt möjligt. Sen var det festmåltid! Efter det följt av både spel, lek och sång! Raketerna blev inomhus. Ja, riktiga raketer fick vi inte skjuta, så Johanna hade fixat inomhussmällare som smäller och skjuter ut färgslingor. Undrar hur det såg ut idag hos dem...men TACK!
Igår förresten innan nyårsfesten var jag och tittade på när Jesper spelade hockey. Det var jättekul, även om de förlorade..En halvlek satt jag på caféet och åt två korv med bröd. Jag var med morbror Anders och Pernilla. Sen kom min andre morbror Per-Olof och pratade en stund. Johannes skulle spela match efter Jesper. Efter matchen vílle jag inte åka hem, så jag fick följa med Anders och Pernilla hem. Det var mysigt. Så lungt och skönt. Nästa gång kanske jag kan få sova över! Anders sa att han och jag då kanske kunde ligga i källaren och sedan ropa på Pernilla när vi vill ha mat, snacks och dricka. DET lät bra!
Idag tog jag blodprov igen. Nu är HB över 100 som det måste vara för att stråla. 103 var det. Imorgon åker mamma och jag ner till Lund. Klockan 13 ska jag göra min första strålning. Vi kommer att bo på Ronald.
Nu är det bäst att sova så jag är pigg till imorgon.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Joel, vilken duktig kille du är,kan inte vara lätt att gå igenom det du gör.Önskar nu att det går bra med strålningen i morgon. Många varma tankar till dig.

Hälsningar från en Farmor.



2009-01-25 @ 23:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0