Söndagen den 4/1, 2009, går åt rätt håll

I natt sov mamma hos mig. Var inte fullt så trött på morgonen, men lite...Med droppet blir jag ju kissenödig 4-5 gånger/natt. Sen var det blodprov vid kl 24 och kl 06.00. Däremellan hade jag också pillrat bort omläggningen till nålen i porten, så det fick läggas om också. Men däremellan sov jag.
På morgonen fick jag veta att Metothrexatvärdet redan gått ner till 0,42. Provet 6 timmar senare var 0,27!  Det är bra. Troligen för att jag äter och dricker så bra. Till lunch blev det makaroner, falukorv, sås och brockoli. Till kvällsmat lax, potatis, sås och brockoli. Nä, det är inte enformigt. Det är jättegott och man kan äta det var och varannan dag. Verkar också som mamma gillar det bättre än pizza..
Går med min droppställning gör jag själv nu. Rullstolen använder jag bara om jag ska gå längre sträckor som till lekterapin eller Pressbyrån. På avdelningen går jag själv. Känns rätt bra i benen. Går lite fortare för var dag. Snart ska jag springa!
Ellen är i Staffanstorp idag hos Alexandra, så idag fick vi inget hembakat på avdelningen. Ellen gillar att baka och slänger ihop kärleksmums och chokladmuffins lite var dag. Det luktar gott hela dagen. Många tycker att det är mysigt.
Fick höra av Anton och Emil därhemma att det är kallt och att isen på sjön har frusit. Häftigt! Hoppas att det håller sig tills jag kommer hem på onsdag. Här i Lund har det också varit kallt och igår snöade det! Halt var det också. Både Ellen och Ida "sopade dit" när de sprang till Ronalds igårkväll.
Nu ikväll ligger Ida och jag och kollar på "Höjdarna" med var sin godispåse..
Klockan 19 är det nytt blodprov. Får se vad det visar. Vore skönt att få bli av med droppet.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hallo där!

Vad skönt att du äter o dricker så värdena går ner...Jag tittade precis på vädret och det verkar som kylan skall stanna. Då kan du ju åka lite skridskor nere vid sjön. (Ifall dina fötter växt har Jesper två par gamla skridskor här hem). Jesper hälsar till dig han ringde från Chile igår och de hade 30 grader varmt...visst blir man lite avundsjuk fast det är roligt med vintern också.

Kramar från oss

2009-01-04 @ 20:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0