Tisdagen den 13/1, 2009, feber...

Det gick inte att hålla tillbaka denna gång. Jag hade ju igår nästan inga vita blodkroppar alls, så det var väl väntat även om både jag och mina föräldrar hoppas och gör allt för att jag skall slippa extra sjukhusbesök som det blir vid feber. Antibiotika i porten 3 ggr/dygn. Mamma och jag åkte in till lasarettet vid två och till slut kom jag hem halv åtta efter nålsättning, blodprover, blododlingar, doktorsbesök, lungröntgen, antibiotika i dropp samt påfyllning av trombocyter, som bara var 15. Jag visste på fm att jag behövde åka till sjukhus, så det sa jag till mamma. Men när jag väl är där vill jag få det överstökat så jag får åka hem! Varje timme hemma är guld värt. Och att få sova hemma! Jag har varit SÅ mycket på sjukhus, även mamma och pappa. De kämpar alltid för att få det organiserat så jag får vara hemma så mycket som möjligt. Tur jag har dem som för min talan. Fast jag försöker så gott jag kan. Men att vara arg och högljudd kanske inte alltid kan förstås..I alla fall kom pappa och Ida ikväll med MC-mat till sjukhuset.
När jag kom hem ville jag gå och lägga mig. Jag ska ju till sjukhuset igen vid 23.00. Bra om jag får det injecerat istället för dropp. Då tar det bara några minuter.
Hoppas att jag är ganska pigg imorgon. Det brukar man bli efter några doser av antibiotika.
Nu får vi se hur det går med kommande behandling( deposyter i huvudet) i Lund på torsdag samt strålningen nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Joel.



Vad tråkigt att du inte mår så bra,känner dig inte men tänker på dig och hoppas att allt blir bättre snart.

Hälsning från en Farmor.

2009-01-14 @ 12:00:10
Postat av: tina

hej

hoppas att du kryar på dig så du kan komma igång med strålningen. vi får höras om när vi kan komma från skolan. kram tina

2009-01-14 @ 13:03:28
Postat av: Mormor Lilian



Hej Joel!



Det är första gången på detta året som jag

skriver till dig, men jag har följt dig på din

blogg och förstår att du just nu har det

jättetufft, men eftersom du är den starkaste

killen i världen så fixar du den här behand-

lingen också. Om det kan hjälpa något, så ska du

veta att vi är många som håller tummarna för dig

Vi hörs Kram från Rottnebarnens Mormor Lilian

2009-01-16 @ 14:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0