Tisdagen den 6/1, 2009, humörsvängningar

Idag vaknade jag i alla fall på sjukhuset...Igårkväll på Ronlad hade jag i smyg "pillrat" bort omläggningen på porten igen. Mamma och jag var tvungna att gå tillbaka till sjukhuset klockan elva på kvällen. Mamma var INTE glad. Jag provade att vara superirriterad, men jag tror att hon var värre. Det var inte lätt att komma in på sjukhuset vid den här tiden på dygnet. Till slut hittade vi akutingången. Men väl utanför vår avdelning, var det också låst. Tur att det fanns en klocka att ringa på. Väl omlagt gick vi och la oss på sjukhuset. Mamma hoppade upp i min säng och vi pratade tills jag somnade. Nu har jag lovat att inte röra på omläggningen mer. Det är jätteviktigt att det inte kommer in bakterier i porten.
På morgonen var jag trött. Sov till halv tio. Dagens behandling av cellgifter startade klockan elva och gick i tre timmar. Därefter är det efterdropp i 24 timmar. Jag skall få en lika dan behandling ikväll klockan elva. Ida och jag spelade "Svarte Petter i min säng en stund. Sedan tittade vi på "Familjen Flinta" på video. När medicinen var slut, gick vi ner på lekterapin och spelade Fia. Jag vann igen!!! Pappa körde Ellen till en kompis i Helsingborg. Vi ska hämta upp henne när vi åker hem imorgonkväll. Ikväll har jag spelat "Andra sidan häcken" på PS. Emellanåt får jag mina stora humörsvängningar (pga cortisonet)  Oftast är jag nöjd när jag fått mat...dvs om det är den jag vill ha. Idag blev det...lax, potatis och sås till lunch och lasagne och pizza på kvällen!
Nu har pappa och Ida gått iväg till Ronald. Mamma och jag skall gosa lite innan vi somnar. Imorgon är sista dagen på denna omgång! God natt!

Kommentarer
Postat av: Kristina lärare på Ringsberg

Idag har vi vuxna börjat jobba på skolan igen. Vad bra det är att man kan kolla hur det är med dig på bloggen. I morgon kommer alla eleverna till skolan igen och jag hoppas att vi också kan ses snart!

Har du varit ute på isen något? Hoppas att kylan håller i sig tills du kommer hem, du som bor så nära sjön vill väl bara ut på isen. Kram Kristina

2009-01-07 @ 17:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0