Torsdag den 29/1, Skoldag

Jag måste börja att berätta om igår kväll.  När pappa hade kommit ner till mig och mamma och mormor hade åkt hem, skulle pappa laga mat.  Men då kom han på att idag är det onsdag och då bjuder Barncancerföreningen på mat uppe på avdelningen, så vi gick dit istället.  Där träffade jag en del kompisar.  Lite senare på kvällen kom det en trollkonstnär och trollade för oss.  Jag fick vara med och trolla bort bollar, jag blåste på de  Kinesiska ringarna och så fick jag en pudel  som var gjord utav en ballong.  Det blev en skön avslutning på kvällen, Sen gick pappa och jag tillbaka till Ronalds och somnade..
På morgonen idag så åt jag lite frukost innan det var dags för strålning.  Jag fick visa pappa vilken väg vi skulle gå till strålningsbehandlingen.  Idag gick det lite bättre och snabbare, man kanske börjar bli van ??  Kan man någonsin bli van vid att strålas ??.
Sen stack jag iväg till skolan.  Där träffade jag Isabell och några andra "nya" kompisar.  Det kändes ganska kul att vara tillbaka i skolan igen.  Jag avslutade skoldagen med att spela ett spel om Vilda djur.
Lunchen idag, som pappa fixade bestod av hämtmat från "Pippi-boden", ett matställe som ligger 100 m från Ronalds.  Det blev en hamburgare !!!   Undrar vad det blir i kväll..  Pappa har lovat Pizza, men det kan ju bli ändring på det..
I morgon, direkt efter strålningen, får jag åka hem..  Det ska bli skönt att få komma hem och "slåss" lite med Ellen och Ida.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Joel,inte tror jag att man kan bli van med allt du går igenom,man gör bara det man måste.Det är väl tur att det finns lite "Guldkorn" mitt i alltihopa, som alla fina människor som gör så mycket.Härligt att du är en så matglad kille, du kanske blir kock när du blir stor.Ha det nu så bra trots allt.



Hälsningar och varma tankar från en Farmor.

2009-01-29 @ 17:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0