Torsdagen den 8/1, 2009, hemma med mormor...

På morgonen när mamma och pappa åkte till jobbet och Ellen & Ida till skolan, kände jag mig lite trött, så jag låg på soffan när mormor & morfar kom. Jag vilade på förmiddagen och sov faktiskt också. Sen piggnade jag till. Jag berättade om allt jag varit med om i Lund. Vid lunch kom även Anders ner till mig. Han berättade att han skulle provköra sin nya robot och frågade om jag ville komma och vara med. Det ville jag såklart. Men när det väl var dax kände jag mig inte riktigt pigg, så jag bad om att få vara med en annan dag. När pappa kom hem var han alldeles förkyld, så HAN gick och la sig! Suck...Hoppas att han inte smittar mig! När mamma kom hem lagade hon falukorv o stuvade makaroner. Tyvärr hade vi ingen lax, så det fick hon sen åka och handla för det ska ju bara finnas hemma. Hon hade även med sig var sin stjärtlapp så vi kan åka i snön! Jippi!! Jag avundades Ida och Ellen som fick åka till skolan. Hoppas jag snart får besök från mina lärare och klasskompisar. Jag vill också förstås komma och hälsa på och så småningom börja skolan på riktigt.
Nu ikväll känner jag mig ganska pigg igen, men nu ska alla andra gå och lägga sig...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0