Fredagen den 17/7, 2009, Pneumocytis jiroveci

Krångligt namn på en ovanlig infektion som JAG har fått förutom lunginflammation och bakterie i blodet...Det visade sig efter ytterligare en lungröntgen i förmiddags. Nu får jag två olika mediciner i porten vid ett antal olika tillfällen på dygnet. Utöver det, syrgas kontinuerligt och även lite vätska eftersom jag inte äter så bra fortfarande. Infektionen med det krångliga namnet tar troligen lite längre tid att behandla än andra infektioner och jag kommer nog att behöva syrgas ett antal dagar till. Ingen vet riktigt än, eftersom detta tydligen inte är en så vanlig infektion. Min doktor hade bara haft 1 fall tidigare..Jag är i alla fall ganska pigg i huvudet även om kroppen är trött. Jag är jätteglad när mina syskon kom på besök på förmiddagarna, men också väldigt nöjd när de åker hem med pappa på eftermiddagen. Mamma stannar kvar över natten.
Jag får än så länge bara vara på mitt rum. På lekterapin finns andra barn som kan bli smittade av mig och jag av dem. Däremot har jag fått ner lite roliga saker hit, bl a såpbubblor. Jag kunde blåsa dem nästan bort till väggen! Men då sätter mamma på bordsfläkten så jag får tillbaka dem i ansiktet!
Nu ikväll sitter jag och spelar lite DS medans sjuksköterskorna springer här med mediciner och blodprover. Jag bryr mig inte så mycket, mer än om de pratar för mycket. Då säger jag till dem att gå ut!
Hoppas ni där ute har en bra sommar och badar för mig med. Jag ska ta igen det sen!
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Storasyrran

Hej Joel!

Vi saknar dig redan.

Men i morgon kommer vi.

Vi kan nog ta ett dopp i sjön åt dig nån dag :)

I morgon kommer vi och hälsar på dig igen :)



Kram från storasyrran Ellen :) <3

2009-07-17 @ 18:09:26
Postat av: Lillemor

Hej Joel.

Har du inte fått tillräckligt med sjukdomar.Det gör mig så ledsen att du skall behöva vara på sjukhuset.Men jag skall bada för dig med och överföra lite bad till dig.

Hoppas nu att du kryar på dig.



Många hälsningar från en Farmor.

2009-07-17 @ 19:02:29
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej på er

Du ska se att du snart är på benen igen, så du kan bada hela dagarna. Det är ju mycket kvar av sommaren än!!!

// Gunilla

2009-07-17 @ 19:33:49
Postat av: Therése

Kram!

2009-07-18 @ 09:13:12
Postat av: Johanna & Frida

Hej Joel!

Vi tycker att det verkligen kan räcka med dumma påhoppande basselusker och annat skit på dig....! Onödigt! Hoppas du e på benen, att lungorna är snälla och du snart mår riktigt bra igen.

kramar

2009-07-23 @ 18:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0