Fredagen den 24/7, 2009, äntligen hemma!

Igår kväll satt jag länge ute i "korridoren" och spelade dataspel. När det blev läggdax ville jag spela kort, äta chips och dricka julmust! Det gjorde vi en stund mamma och jag. Sen ville jag bara att det skulle bli fredag. Då skulle jag minsann hem! Somnade tvärt.
Jag vaknade tidigt och undrade om vi kunde åka. Men först skulle jag inhallera, dra nålen, få medicin, testa syresättning och träffa min doktor som skulle ge det definitiva klartecknet om jag skulle få åka hem. Jag tyckte att det dröjde så jag satte mig ute vid datorn, där doktorn fick leta upp mig. Hon hittade inget som skulle hålla mig kvar, men jag fick lova att komma tillbaka på eftermiddagen för kontroll av syresättning. Sen drog vi iväg på två minuter. Allt var redan packat!
Vad härligt det var att komma hem. Jag kollade snabbt att ingen rört mitt rum. Jag har satt upp en lapp på dörren att ingen får gå in utan min tillåtelse varken för att leka eller städa! Rummet var orört. Jag har järnkoll på mina saker. Tror att jag är ensam i familjen om det...
Mormor och morfar kom och lämnade Ellen och Ida. Det var kul att träffa dem igen.
Sen gick vi ner till sjön en stund. Ellen, Ida och jag fiskade lite med håven. Inte så varmt att vi ville bada. Lunch åt vi i trädgården där vi sedan spelade kubb. Kul en stund, tills som vanligt någon bryter ihop. Då var det ändå dax att göra besök på sjukan igen. Jag fick godkänt och vi var ute från sjukhuset på en halvtimme. På kvällen blev det såklart: Pizza!
Jättegott och mysigt! Sen gick vi ut och lekte jag och mina syskon. Vi höll på så länge att mamma fick säga att det var nog för mig! Annars tjatar hon ju att jag SKA vara ute!..Nu plötsligt föreslog hon att titta på film..Konstigt ibland.
Jag är på jättegott humör och superglad över att få vara hemma.
Tack till doktorer, sjuksköterskor och övrig personal på avd 11 samt lekterapin på Växjö CLV för er delaktighet till mitt snabba tillfrisknande!

Kommentarer
Postat av: PERNILLA

Tjenare! Det var ju bra att du fått komma hem! Betyder det att det blir kalas hos dig på måndag?

Vad önskar du dig förresten?



Kramis Pernilla, Anders och Jeppe

2009-07-24 @ 21:58:31
Postat av: Erik med familj

Hej!

Härligt att ni är hemma igen! Vilka fina bilder! Blir verkligen glad när vi ser dem och läser att det går bra för dig Joel!

Tänker på er!

Hälsningar Erik, Elin, Elsa, Maria och Fredrik

2009-07-24 @ 22:31:04
Postat av: Lillemor

Hej Joel.

Vad härligt att du har kommit hem till din fina Familj.Må nu så gott och ha det så bra.

Hälsning från en Farmor

2009-07-24 @ 23:11:54
Postat av: Milla

Hej Joel! Va skönt att du fått komma hem! Vänliga hälsningar Milla

2009-07-25 @ 16:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0