Fredagen den 3/7, 2009, hemma från kollot!

Vilken rolig vecka jag har haft! Och utan mamma, pappa och mina syskon. Jag har inte ens pratat med dem sedan jag åkte buss ut till 4 h gården i måndags förmiddag.
Jag var lite spänd i måndags morse, men när vi skulle stiga på bussen fann jag några från klassen som jag inte visste skull med. Då kände jag mig trygg. Jag kramade om mamma, Ellen, Ida, Mormor & Morfar innan jag glatt hoppade på bussen och satte mig jämte en av mina klasskompisar! Nu tror jag det var mamma som var mest ledsen...
Vi har fått mata & gosa med djuren: hästar, hönor, kaniner, getter & en gris. Ja..grisen Doris gosade vi förstås inte med. Hon spydde faktiskt på mig när jag skulle klappa henne! Ojust! Det var bättre hos getterna. Vi kunde till och med vara inne i deras hage och plocka smultron. De stångade oss inte! Sen har vi åkt häst & vagn, badat, pysslat, fått titta på film samt ha disco! Då var jag inte ett dugg trött. Jag fick diplom för kollots Crazy Frog!
Vi delade upp oss i grupper och fick vara med och laga mat & duka.Jag grillade korv!
På onsdagen när det var dags för blodprovstagning följde en av ledarna och en kompis med till sjukhuset. Det klarade vi också utan mamma.
Jag har fått nya kompisar på lägret. Bland annat Kevin. Han är jättebra! Vi ska träffas mer i sommar.
När vi kom tillbaka med bussen i eftermiddag stod hela läget och mötte mig! Det var mysigt att krama dem. Ikväll har jag haft mycket att berätta samtidit som jag ätit pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0