Lördagen den 18/7, 2009, besökare på sjukhus

I natt har jag sovit ganska bra. Igår kväll gick jag till slut med på att sätta en mask för syrgas, istället för tratt. Den är lite rolig med en pingvin på. Tror att även mamma sov lite bättre. Hon slapp ligga och hålla i tratten..Jag är fortfarande väldigt snabbandad och behöver syrgasen hela tiden. Annars får jag svårt att andas. Som t ex när jag ska försöka dricka, äta eller gå på toa. Däremot har vi kunnat sänka styrkan något. Positivt är också att febern verkar ha lagts sig och CRP (infektionsvärde) går nedåt. Blodgasprovet var bra. Blododlingen visade "bara" en "vanlig" bakterie som antibiotikan jag redan får, kommer att ta. Men innan jag får komma hem på permission måste jag förstås kunna andas utan syrgas, så jag får nog vara kvar ett antal dagar till. Lika bra att räkna med det , tyvärr.
På förmiddagen kom pappa, Ellen och Ida. Till lunch fixade mamma lite Thai-mat till oss. Jag brukar ju gilla friterad kyckling, men det smakade inte ..sorry mamma...På eftermiddagen kom faster Bitte och kusin Lisa. Det var kul! De hade med sig en tidning: 91:an. På kvällen ringde jag mamma, som var hemma en stund, och ville ha MC-mat och ett Coca-cola glas i veckans färg (jag samlar på dem...) som man får om man köper en plus-meny. Det fick mamma ta.. Jag ville ju ha Happy Meal. När hon kom med maten försökte jag verkligen äta, men...det gick inte. Syrrorna fick till slut äta upp det . De verkade nöjda. Jag var också nöjd. Jag fick ju mitt glas!! Mamma var kanske inte lika nöjd.
I alla fall hade hon köpt en present till mig. En frisbee med en stor "Smile"´s och en kortlek. När de andra åkt hem spelade vi "Skit-gubbe". Vi vann var sin gång. Ikväll ska vi lösa sommarkrysset!
Annars har dagen varit som igår med mediciner avlösta av varandra, blodprover och doktorsbesök. Inga fler "nyheter" eller förändringar.
Imorgon kanske jag får besök av kompis. Hoppas det!


Kommentarer
Postat av: Monica

Hoppas pneum... pneu.. nä det går inte, det var ett jättekonstigt namn! Hoppas du blir bättre snart och kan ut och bada igen!



Monica i receptionen på mammas jobb.

2009-07-18 @ 19:46:58
Postat av: Fredrik & Erik

hej Joel !

Tratt, slangar och sånt skit.

Nä, nu hoppas vi att du blir bättre så att du kan lämna sjukhuset och njuta av sommaren.

Vi har köpt ett Wii eftersom du tyckte att jag var så kass när du vann över mig på 64'an.

Hälsa familjen från oss.

Krya på dig.

Erik & Fredrik

2009-07-19 @ 23:23:02
URL: http://www.kaestner.se/fredrik

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0