Måndagen den 20/7, kompisar på besök

Idag har två av mina kompisar besökt mig på sjukhuset! Först Emil på förmiddagen tillsammans med hans mamma. Just då var sjukgymnasten hos mig och vi spelade volleyboll med en ballong. Jättekul! Emil fick vara med. Sen satte han sig i min säng och vi tittade i en motorsporttidning som han hade köpt till mig. Jag gillar sportbilar!
På kvällen kom min kompis Anton och hans mamma. Sorry att ni fick kartbeskrivning av mamma. Hon är ingen bra GPS. Tur att ni hittade till slut i alla fall. Anton hade också med sig tidningar. Den ena innehöll ett spel som vi (med hjälp av Johanna) trixade med att få ihop. När det var klart spelade vi kort...Mamma blåste också såbubblor på oss som vi försökte spräcka. Det var jättekul att få ha kompisar att prata och spela med som omväxling.
Tack Emil och Anton. Hoppas vi ses snart igen!
Idag fick vi bekräftat av doktorn att de proverna jag fick spotta fram, visade att jag har den infektion jag berättat om tidigare med svåra namnet. Det är en svampinfektion som man får av ett ämne som finns i luften och som de flesta människor har motstånd mot, men som barn t ex som jag, fått mycket cytostatika (cellgifter), inte alltid klarar. Medicinerna jag får är alltså rätt och jag får fortsätta med dem ett tag till. Jag vet att det kommer att ta några dagar till innan det blir på bättringsvägen så jag är nog kvar på sjukhus hela veckan., minst.  Däremot vill jag absolut vara hemma nästa måndag, den 27 juli. Då fyller jag 9 år! Min 8-årsdag var jag på sjukhus i Lund. Detta året tänker jag vara hemma!
Ikväll är Ellen och tittar på allsång i Linnéparken tillsammans med faster Bitte och kusinerna Johan & Lisa. Mamma och jag öppnade fönstret för att eventuellt höra lite. Men det gjorde vi inte, tyvärr.
Då får vi väl se allsången på tv istället.
Imorgon eftermiddag kommer mormor & morfar på besök. Jag vet att mormor har bakat skorpor och chokladmuffins till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0