Onsdagen den 15/7, 2009, sjukhus hela dagen..

Började med första blodprov vid halv elva på förmiddagen. Sedan följt av besök hos örondoktor med hörseltest. Jag hade lite vätska i ena örat. I jämförelse med vad jag hörde för ett år sedan (innan jag visste att jag hade fått återfall) var det mycket bättre nu. Det tycker både jag och mina föräldrar också. Jag hör så jag klarar mig över sommarlovet, men kanske jag behöver hörapparater i skolan. Vi gör nytt test till hösten. Jag är glad så länge jag slipper..Efter öron gick vi upp till dagvården där jag träffade en av mina "vanliga" doktorer. Jag fick göra flera extra tester, eftersom mamma och pappa tycker att jag andas väldigt snabbt och har gjort några veckor. Förutom det vanliga med blodtryck, lyssna på lungor, känna och klämma överallt, "slog" doktorn mig med en hammare...för att kolla reflexer. Sen skulle jag göra en massa cirkuskonster tills jag blev alldeles trött. Jag vägrade mer...Jag fick leka en stund i lekterapin. Där är alltid roligt. Efter en stund blev jag inkallad igen. Då fick jag en massa klistermärken på hela kroppen och där en sjuksköterska satte en massa sladdar. Jag sa till henne att jag hoppas att du inte kopplar på ström nu!...Jag fick titta på en film under tiden, som jag inte hann titta färdigt på, vilket gjorde mig irriterad...så jag fick låna hem den. Denna test såg i alla fall bra ut. Däremot gjordes en ny test av syresättning. En liten klämma man sätter på fingret. Den visade inte tillräckligt bra. 88 i värde. Helst ska man ha minst 95. Mamma trodde inte den funkade, så hon var tvungen att prova på sig själv. Fuskigt, hon fick 100! Jag fick göra lite mer andningstester som var jättejobbiga. Sen fick jag även ta fler blodprover. För att se om syresättningen blir bättre, ska jag börja använda mina tidigare "astma-mediciner".
Tidigare när jag har varit snabbandad har det varit början på lunginflammation, men CRP visar "bara" 10 och lungröntgen för ett par veckor sedan, då jag också var snabbandad, var bra.
Jag ska få remiss till att göra ultraljud på hjärta samt någon form av fys-test.
Vid halv fyra på eftermiddagen var vi klara. Mamma åkte i förväg hem till Ellen och Ida som varit själva hela dagen. Jag tror att hon tröttnade och längtade ut i solen. Jag var kvar med pappa. När jag var klar ville jag till MC samt leksaksaffär. Det fick jag...Jag åt min hamburgare nere vid sjön där vi mötte Ellen, Ida och mamma. Nu ikväll spelar jag playstation med tjejerna.
Pappa är förresten lite bättre för varje dag. Han ser lite rolig ut med EN vit knästrumpa på ena benet och haltar lite.. Han tar blodprover två gånger i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0