Onsdagen den 22/7, 2009, uppe ur sängen

Igår kväll bestämdes av min läkare att jag kunde gå över till flytande medicin på den ena antibiotikan. Den andra kommer jag troligen att kunna avsluta idag. Min andning är mycket bättre och vi har kunnat skruva ner syrgasen ytterligare. Igår kväll började jag riktigt längta hem och eftersom jag hade hört att jag skulle få åka hem när jag inte behöver syrgasen längre gjorde jag en test. Jag tog av mig masken, log och sa att jag inte behövde den mer! Men...det gick inte mamma på. Hon sa att vi testar med syrgasmätaren efter en stund. 84 visade den...Måste vara minst 95. Suck! Ja, det var ett försök i alla fall. På kvällen var jag riktigt hungrig. Men tomtegröten ville jag inte ha, utan de pannkakor mamma fått in till sig! Vi gjorde ett byte. Jag åt 1 1/2 pannkaka, fortsatt av en chokladmuffins och avslutade med chips o läsk till tv:n.
Jag sov lungt o gott i natt. På morgonen ville jag ha en rostad macka till min chokladmjölk. Efter morgontv ville jag gå upp och spela dataspel. Det finns en dator ute i korridoren. Jag får lov att vara utanför mitt rum nu. T o m gå till Lekterapin. Det ska jag göra i eftermiddag. Jag provade att vara en utan syrgas en stund, men när vi testade igen var den 89. Bättre, men inte tillräckligt, så jag fick med en bärbar (släpbar) tub. Just nu sitter jag och spelar på www.spel.se . Där finns många roliga spel.
Efter lunch kommer Billy och Monica och hälsar på mig, mamma och pappa om han hinner hit. Ikväll ska pappa sova hos mig. Hoppas att han inte snarkar!


Kommentarer
Postat av: Johanssons i Sandsbro

Hej Joel! Vad skönt å läsa att du är på bättringsvägen, hoppas verkligen att du får komma hem till födelsedagen. Jobbigt med pappor som snarkar, vi vet precis hur det är...

Hälsningar från Anna och Oskar. Mamma å pappa hälsar också.

2009-07-22 @ 13:57:48
Postat av: Milla

Hej Joel! Jag heter Milla och hittade din blogg på en annan blogg. Du skriver väldigt bra, roligt och underhållande! Jag håller tummarna för att du ska få åka hem snart! Vänliga hälsningar Milla

2009-07-22 @ 20:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0