Söndagen den 26/7, 2009, dan före dan...

Imorse gick vi upp tidigt för att sjunga för Ida. Lite trötta var vi allihop eftersom vi hade spontanbesök av faster Bitte, Mats och Johan igår kväll. Jättekul men lite sent..Ida fyller ju också år imorgon, men är då på gymnastikläger i Hällevik, så vi firade henne lite i förväg. När hon slitit (!) upp sina paket var det frukost och sedan iväg med bil. Vi åkte hela familjen. Väl framme vid elva på förmiddagen hittade hon snabbt en kompis som paxat sovplats. Ida undrade om vi skulle åka med en gång...En LITEN stund kunde vi väl få stanna! Vi följde med till hennes loge. På vägen träffade vi många känningar både från Växjö och lite från andra håll också. När det var information tröttnade jag och satte mig i bilen...Sen kom Ida och kramade mig hej då. Kändes både bra och lite konstigt. Men mest bra, just nu. Sen åkte vi in till Hällvevik för att äta på fiskrestaurang. Jättegott! Jag åt med god aptit till mammas och pappas förvåning. Till efterätt tog vi en glass i glassbaren och satt uppe på ett däck och njöt av havsutsikten. Därefter gick vi in i fiskaffären och köpte färsk fisk. Jag pekade på några små strömmingar som jag ville laga till kvällsmat. Sagt och gjort. Hemma tog pappa och jag tog fram ägg, strömjöl, smör och en stekpanna. Mamma filmade...Trodde nog att det skulle kunna bli något att skicka in till roliga videoklipp. Men...det blev jättebra och jättegott! Ha!
Efter maten kom vi då till något som jag lovat, var tvunget till och som jag inte gillar. Duscha och tvätta håret!.Usch! Men jag ville gärna fixa till mig i håret till min födelsedag imorgon. Mamma lovade att klippa mig och spraya till imorgon om jag tvättade håret först....Okej då. Jag blev nöjd. Tack mamma!
Hoppas nu min födelsedag blir lika bra. Kanske hinner jag inte skriva imorgon. Har program från morgon till sen kväll.
Tack alla ni som läser min blogg och ni som kommenterar. Det är alltid lika roligt och spännande! Just nu mår jag väldigt bra! Hoppas ni gör detsamma! Kram Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0