Tisdagen den 28/7, 2009, om min födelsedag

Det var en lång jättebra dag som började redan vid halv sju på morgonen då mamma, pappa och Ellen väckte mig. Usch vad trött jag var först, men piggnade till ganska snabbt när jag insåg att det var min födelsedag och såg alla paket som de la i min säng! Wow!! Jag fick massa av roliga saker, bla en häftig sparkcykel! Coolt. Min gamla har försvunnit..så det passade ju bra. När jag öppnat mina paket åkte mamma till jobbet en stund medans pappa, Ellen och jag vilade lite till. Men jag sneglade på min sparkcykel och steg till slut upp, satte ihop den och testade...inomhus..Tur att mamma åkt...På morgonen kom Emil och Albins mamma förbi med en överraskning. Tack snälla! På förmiddagen åkte pappa, Ellen och jag ner till BR leksaker där jag fick hämta ut en present som jag fått från klubben jag gått med i. En jojo! Kul faktiskt! Sen åkte vi hem för att baka. Mest Ellen..men jag fick slicka skålen! Det var jag nöjd med. Ellen bakade jättegoda choladmuffins med kolasås på. På eftermiddagen kom mormor och morfar. Mormor hade bakat en tårta som jag fick garnera. Jag hade beställt tårta med jordgubbar och nobless-choklad. Mmmums! På bordet skall också stå en prinsesstårta (även om jag inte åt av den). Det hade mamma köpt med sig.
På kvällen kom mina morbröder, mostrar och faster samt kusiner. Som tur var sprack det upp och blev jättefint väder så vi kunde sitta ute. Tur eftersom vårt vardagsrum fortfarande bara har spånskivor till golv...
Jag åt en jättebit av mormors tårta. Supergod! Tack mormor! O tack alla för jättefina paket! Tack också till alla ni som skrivit på bloggen samt skickat kort till mig!
Senare på kvällen åkte några ner till allsången i Linnéparken, medans några stannade kvar en stund till. Jag, Elin och Johannes hade just kommit igång med Wii, så vi fortsatte med det.
På kvällen ville jag inte gå och lägga mig. Jag ville inte att dagen skulle ta slut. Lite konstigt var att fira dagen utan Ida. Vi hörde inte av henne, så hon har det nog jättekul på gympa-lägret. Vi hade ju också stoppat ner två paket i hennes väska. Två saker som vi bara vet att hon kommer att ha jättekul med: En Barbie-docka och en Prutt-kudde!
Idag ,tisdag, har jag varit på sjukhuset hos min doktor för kontroll. Hon var nöjd, tror jag. Jag fortsätter med min antibiotika, "egna" inhallationer hemma samt att jag skall börja med min ordinarie medicinering igen (för Leukemin). Imorgon skall jag dit igen och göra en lungröntgen, för säkerhets skull. Sen ska jag till Lekterapin en stund!

Kommentarer
Postat av: Oscar m. familj

Hej Joel! Vi har inte kollat din blogg på länge och nu såg vi att du kämpat med en envis bacill. Vilken tur att du fick komma hem till din födelsedag! Vi ska på cirkus ikväll och på månd åker vi till Stockholm. Hoppas du hinner ha lite kul du oxå! Kram Oscar i klassen m. familj

2009-07-30 @ 14:14:05
Postat av: Milla

Hejsan! Det låter som du haft en väldigt trevlig dag och fått fina presenter! Precis som det ska vara!! Vänliga hälsningar Milla

2009-07-30 @ 15:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0