Torsdagen den 16/7, 2009, inskriven på sjukhus..

Igår kväll när vi spelat Playstation klart blev jag jättetrött och la mig. Mamma kände på min panna, gjorde en konstig min och tog sedan tempen. 38,5. I samma veva ringde min doktor och ville att vi skulle göra en ny lungröntgen. Vid nio på kvällen var vi där. (Tack Pernilla för skjuts!) Vi fick genast gå ner till röntgen där de väntade på mig. Ja..gick o gick..jag red på mammas rygg. Skönt för mig!..Röntgen gick snabbt och bra. Jag har ju varit med förr så jag vet. Sen tog vi in på rum 14, på barn där det sattes nål i min port, togs nya blodprover och blododlingar samt kollade på nytt syresättning. Den hade sjunkt ytterligare sedan i eftermiddag. Nu nere i 82. Jag fick genast syrgas. Nu började jag bli trött på allt och ville  bara sova. Tempen steg till 39,1. Efter lite "dividerande" fick jag febernedsättande, dropp och slutligen vid kvart i ett (!) antibiotika i form av Fortum. Jag fick även inhallera ventolin var tredje timme. Det kändes skönt och märktes även på syresättningen. Däremot behöver jag kontinuerlig syrgas tills vidare. Lungröntgen visade inget, vilket alltså är bra. Dock lite förvånande eftersom symtomen skulle kunna tyda på lunginflammation.
Idag på morgonen efter frukost, ett glas chokladmjölk..fick vi åka ner till fyslab för ultraljud på hjärtat. Precis då kom Ellen och Ida. Pappa var och tog blodprov. Ellen körde mig i rullstol. Jag var för trött för att gå o mamma var för trött för att ha mig på ryggen..Det var lite spännande att se sitt hjärta bultande på en skärm. Jag pratade hela tiden...Testen gick bra, men definitiva besken får vi inte förrän en doktor har tittat på dem.
Efter en stund hittade pappa oss. Vi gick gemensamt upp till "mitt" rum igen. Nu ville jag se på film med mina syskon. Mamma åkte hem en stund medans pappa stannade kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0