Torsdagen den 23/7, 2009, ingen syrgas!

Jag har kunnat sova hela natten trots att pappa sov i sängen jämte mig. Han snarkade inte! Skönt. När pappa vaknade såg han att jag hade satt upp syrgasmasken i pannan..Pappa suckade, men kollade syrgasmätaren som visade 96! Jag fortsatte att prova utan syrgas. Hela dagen gick och jag syresatte mig bra! Skönt att slippa masken. Jag andades också mycket lugnare. När det var som värst, hade jag 100 andningar/minut. Pappa provade att försöka andas så många gånger/minut. Han höll på att svimma.. Det var nog inte så bra. Nu däremot är jag nere på 30, vilket är ganska normalt.
Jag har också börjat äta och dricka mycket bättre. Jag kan inte säga att det är gott, men jag märker själv att jag blir piggare. Det mesta av dagen har jag varit på Lekterapin. Där är alltid roligt! Där var jag det mesta igår eftermiddag också. Tack förresten Billy och Monica för fika, chips och lotter (2 vinster!)
Nu ikväll sitter jag och skriver önskelista till min födelsedag...Det verkar som att jag faktiskt kommer att få vara hemma då. Kanske, kanske jag får komma hem, i alla fall på permission, imorgon. Yes! sa jag till doktorn.
En av medicinerna jag får nu, Bactrim, kommer jag antagligen att få fortsätta med på helgerna i mindre doser under resterande tid av min "normala" medicinering av cellgifter för min Leukemi (feb 2010). Det är för att förebygga nya eventuella svampinfektioner. Eftersom jag fått denna infektion en gång, finns det ju risk att den kan komma tillbaka. Det vill jag inte!
Nu vill jag vara hemma. Och förstås hitta på lite roligt också innan skolan börjar. Legoland och Liseberg står högst på listan...Sen har jag ju förstås min golfkurs vecka 33. På söndag åker Ida till Hällevik på gymnastikläger. Skönt, då kan jag få en alldeles EGEN födelsedag! Men vi får väl skicka med henne lite små paketer. Inte så svårt att välja. Hon önskar sig alltid nya Barbie-dockor...trots att hon har typ 50 stycken!
Ellen och Ida är kvar hos mormor och morfar men kommer hem imorgon. Då kan vi ju ses allihop hemma. Lite har jag saknat dem faktiskt..

Kommentarer
Postat av: Milla

Va roligt att du mår så mycket bättre! Håller tummarna för att du nu får åka hem och göra alla roliga saker du önskar. Grattis oxå i förskott. Hoppas du får en trevlig födelsedag! Vänliga hälsningar Milla

2009-07-24 @ 14:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0