Torsdagen den 9/7, 2009, Trummenäs

På lördag morgon var det meningen att jag, Ida och mamma skulle åka ner till Trummenäs för en vecka. Pappa och Ellen skulle gå på konfirmation på söndagen. Vår kusin Johan konfirmerades. Pappa skulle sedan jobba måndag och tisdag och sedan komma ner till oss. Ellen skulle åka med mormor och morfar som planerat göra besök måndag och tisdag. Allt klart! Men...pappa kom hem från jobbet i fredags med ett ben som såg ut som ett elefantben! Han hade haft "lite ont i några dagar". Mamma körde ner honom till Akuten. Han hade fått en propp i benet (!) och fick ligga kvar minst till måndag. Jaha...vad gör vi nu? Vi hälsade på honom på lördagmorgonen, men han och mamma bestämde att vi skulle åka själva. Ellen också förstås. Pappa som varit uppe på akuten till klockan fyra på morgonen var nog glad när vi åkte, så han fick sova...Vi åkte först in till Karlskrona där vi började i en glassbar. Man fick supermycket glass så vi behövde ingen mat på ett tag..Sen fick vi gå till BR Leksaker och välja var sin semesterpresent. Jag sa till mamma att det gör inget om den är lite dyr va?...Hittade ett spel till DS..men som av en händelse var det 75% rabatt! Tur! Mamma betalade med kort. Bra, då behövde hon inte använda sina pengar!....Vi körde sedan till  "vår" stuga, som vi hyrt av Barncancerföreningen (Tack för det!) vid tre-tiden. Då var det soligt och varmt så vi bara slängde in sakerna i stugan och gick ner till havet. (Ca 75 meter). När vi kom ner studsade Ida och Ellen i. Jag ångrade mig och satt på filten. Mamma hoppade i och doppade sig. Hon sa att det var varmt. DET trodde jag inte på! Vi fikade lite och när det var slut ville jag upp till stugan och spela kubb. Så fick det bli! Ellen och Ida var inte jätteförtjusta men de lydde...efter ett tag... Vi spelade spel medans mamma lagade mat. På kvällen fick vi vara uppe länge. Vi hade faktiskt jättemysigt allihop. När det blev svalare ute, gick vi in och spelade Monopol.
På söndagen ville vi alla spela minigolf. Det var jättekul tyckte jag. Jag påminde mina systrar om att man gör det för att det är kul inte för att vinna (Det där har jag snott av mormor även om det inte gick hem hos hennes barn dvs min mamma och hennes syskon). Det var nämligen så att det gick ganska bra för mig. Ida var den första som bröt ihop när hon fick max-poäng på en bana. Sen följt av Ellen. Mamma suckade (milt sagt).   På måndagen kom mormor och morfar på besök. Det hade jag sett fram emot. Vi åkte allihop till Barnens Gård i Karlskrona. Där finns kaniner, getter, höns, hästar, hoppborg, studsmattor, smålastbilar och traktorer man får köra, hö-lass att åka samt ett badland! Vi hade jättemysigt!
På tisdagen ville jag spela golf igen! Då var mormor och morfar komna. De fick nöjet att följa med mig och Ida. Ellen och mamma åkte in till Karlskrona för shopping. Tur de tog bilen...Glada var de i alla fall när de kom tillbaka. Hade träffat lite känningar från Växjö som också har stuga i Trummenäs! Kul!
På tisdag kväll åkte mormor och morfar hem. Onsdag fm åkte vi åter till Karlskrona för att ta mina veckoblodprover. Vi har varit där förut, så det var lätt att hitta. Det var inga problem, utan vi kom in nästan omgående. De hade en jätterolig leksakshummer som sjöng rocklåtar. På vägen tillbaka fick vi gå in i en leksaksaffär (igen!) för att jag var duktig. Vi fick välja en liten sak. Det spårade ur något när Ida "krävde" en Barbiedocka för 500,-. Slutade med att vi blev "lite" uppmärksammade i affären och mamma var "lite" irriterad.  Vi försonades alla på MC innan vi åkte tillbaka till Trummenäs. Då började jag få ont i öronen och känna mig lite trött. Mamma tog tempen. Jag hade 37,7. Vid 38,5 måste jag ju till sjukhus. Mamma ringde doktorn och doktorn svara: Inga apor i sängen får vara...nä..nu kom jag in på annat... Doktorn sa att de gärna ville undersöka mig. Idag torsdag beslöt vi oss för att åka hem. Vi (mamma) städade och packade in i bilen. Vi åkte vid ett-tiden. När vi kom hem slängde vi bara av alla saker och åkte till sjukhuset. På lekterapin satt pappa! Å, vad glad jag blev att se honom! Hela familjen var samlad! På sjukhuset!
Doktorn tyckte att jag var rätt ok ändå, så jag fick åka hem. Pappa kanske också får komma hem imorgon!
Hoppas det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0