Lördagen den 13/6, 2009, sista skolspurten

Denna veckan har jag varit i skolan varje dag! Och det har varit kul! Jag har bara somnat lite...Jag tycker själv att jag är piggare och känner mig glad. Fast i tisdags fick vi städa skåpen i skolan. Det var jobbigt! I fredags påminde jag mamma om att det var gympa på skolan. Jag ville ha med gympakläder. Det har jag inte haft på hela året...Maten har börjat smaka ganska bra. Till mammas förvåning säger jag t o m att jag är hungrig! Jag är också frivilligt ute och leker. Det har jag inte heller varit så bra på tidigare. Mamma och jag städade upp på altanen och åkte iväg för att panta burkar/flaskor och slänga papper. Vi tjänade 100 kronor! För det fick jag köpa en DVD. Jag valde "Bolt".
Sen köpte vi hem Thai-mat. Jag åt en hel panerad kyckling.
När vi var ute i trädgården på eftermiddagen såg jag att det var en massa ogräs i mitt land. Ellen, Ida och jag har var sin pall-krage där vi har planterat lite av varje tillsammans med mormor. Pall-kragarna har vi förstås fått av morbror Anders. När vi rensat hittade vi lite rabarber. Då gick vi in och gjorde rabarberpaj. Ellen skalade rabarberna. Jag fick kleta med degen en stund innan mamma tog över...Den blev i alla fall jättegod!
Som om inte det var nog med gosaker körde vi en runda till "Gottegrisen". Sen spelade Ellen och jag lite Wiil medans mamma lagade mat. På kvällen löste vi Sommarkrysset.
På tisdag är det skolavslutning. Tur att jag hunnit börja lite igen innan det är dags för sommarlov. Det ska bli skönt.
Sen ska jag på kollo! Berättar mer sen.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0