Måndagen den 1/6, mamma är hemma!

I lördags kväll kom mamma hem igen. Hon var alldeles svart! Jag hade haft nedräkning de sista dagarna. Det var gott att få kramas igen. Hon hade med sig paketer!
Veckan hemma har väl varit bra med pappa. Jag fick välja mat varje dag. Tre dagar blev det tacos! Däremot har jag fortfarande jättejobbigt med att äta. Jag är också jätteförkyld och ont i öron o hals. I onsdags fick jag feber, 38,5 så pappa fick ta mig till sjukhuset för nålsättning, blodprover och antibiotika. Som tur var ordnades det med hemsjukvården så de kommer hem till oss morgon och kväll. Då behöver jag bara åka till sjukhuset en gång om dagen.. Mormor & morfar har också varit hos mig nästan varje dag så pappa har kunnat jobba lite. Men jag har mest sovit.
Eftersom febern inte släppte på några dagar, fick vi byta antibiotika för att se om det blir bättre.
HB har sjunkt en del och när mamma kom hem och fick se hur blek o trött jag var bestämde hon med doktorn att vi skulle ge mig lite blod och vätska. Så efter vi hade firat morsdag nere vid sjön, vilket alla (mormor, morfar, morbröder, mostrar och kusiner) uppskattade, packade mamma och jag ihop och för att spendera kvällen och natten på sjukhuset.
Innan vi åkte serverades köttbullar och stuvade makaroner. Jag åt en köttbulle och fem makaroner. På det piggnade jag till och pratade mest av alla på samtalet med doktor Anna! Henne känner jag lite också. Hon är bra! Vi fick bestämma själva hur länge vi ville vara kvar på sjukhuset.
När vi satt igång blod-droppet ville jag ändå lägga mig. Jag ville också att mamma skulle bädda sin säng jämte mig.
När jag nästan somnat vände jag mig om till mamma, log och sa: Ha, ha mamma, nu kan du inte smita till någon annan säng!
Jag sov ganska bra, trots att jag var uppe och kissade flera gånger på natten.
På morgonen vid halv sju kände jag mig ganska pigg. Vi tog på oss och åkte hem. Där väntade mormor och morfar med frukost. Mamma åkte till jobbet. Innan hon åkte frågade jag om jag kunde spela golf ikväll...
Blodvärderna idag var lite bättre. CRP (infektionsvärdet) hade gått ner lite. Däremot har jag fortfarande feber.
Ida hade med sig kompis hem efter skolan. Det tyckte jag var kul. Vi spelade Wii en stund.
Imorgon skall jag till Lund med pappa. Jag ska ta prov på likvorvätskan i huvudet. Provet som togs i Växjö visade inget konstigt men man vill ändå ta ett nytt i Lund. Vi åker för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0