Söndagen den 21/6, härlig midsommarhelg

Midsommarafton blev jättekul. Vi samlades i vanlig ordning klockan 12. Anton med föräldrar kom i båt. Martin och Fredrik med bil. Vi mötte upp vid bryggan allihop, men när vi precis satt oss kom ett mörkt moln så vi fick springa upp och sätta oss under tak på altanen. Tur då att potatisen var kokt o sillen var framdukad (köttbullar till oss) så vi kunde äta medans det regnade över. Snart sprack det upp. Då var det dax att plocka blommor och löv till midsommarstången. Vi hann precis få ihop det mesta innan nästa skur..Vi fick till slut ihop en jättefin midsommarstång och lyckades dansa när det var uppehåll. Pappa spelade dragspel i vanlig ordning och Ellen fiol en stund medans vi andra dansade. Eller jag orkade inte riktigt, så jag fuskåkte på mammas rygg. Hon både dansade och filmade samtidigt. Vi har inte tittat på den filmen än..
Sen var det dax för Ellens tipsrunda. Alla gillade frågorna utan pappa. En fråga var: Hur länge sedan är det som Börje skulle blivit klar med bastun? 3, 5 eller 7 år sedan...
Därefter följde skattjakt, pilkastning, kubb och lite andra lekar. På kvällen grillade vi. En toppendag/kväll, men jag var ganska trött sen på kvällen. Tack alla mina midsommarkompisar för ännu en rolig helg!
Idag har vi badat i sjön. Det blev jättehärligt väder på eftermiddagen så efter det att vi tvättat våra bilar gick vi ner till sjön och badade en stund. I eftermiddag har jag varit på kalas hos Martin. Toppenkul! Många kompisar var där. Vi åt pizza, fikade och lekte både ute och inne.

Kommentarer
Postat av: Anton

tack för vi fik komma! Vi är ju ett kompisgäng som allltid har KUL!!

2009-06-22 @ 09:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0