Söndagen den 28/6, 2009, sjöaktiviteter

Vilken härlig och rolig helg vi haft! Vi har varit nere vid sjön nästan hela helgen. I fredagskväll var vi i och för sig hos min kusin Johan som fyllde 15 år! I lördags skulle vi till Anton då även Martin och Fredrik skulle komma, men eftersom det blåste så mycket i Öjaby tog de maten med sig och kom till oss istället! Vi åkte båt och ring, badade och grillade från eftermiddag till kväll. Vi spelade även lite Wii och tittade på film på kvällen och var uppe länge! Vi har alltid jättekul allihop!
Idag, söndag kom Emil och Albin med föräldrar på förmiddagen. Niklas hjälpte pappa med vardagsrummet medans vi andra gick ner till sjön. Idag hade det nästan helt slutat blåsa, var klarblå himmel och Björn kom förbi och undrade om vi ville åka båt o slider! Självklart! I fredags hade jag bestämt mig för att jag skulle gå på bio i helgen. Mamma tyckte inte att det var någon bra idé när det skulle bli så fint väder, men jag var väldigt övertygad om att det visst var en bra idé. Hon fick ge sig (!) och vi bokade in söndagen, alltså idag. Martin ringde och undrade om han kunde få gå med. Självklart! Jättekul! Så motvilligt plockade mamma ihop vid sjön vid tvåtiden och vi åkte ner till bion. Vet ni vad? Vi var alldeles själva!!! Bion "Monsters Vs Aliens" var jättebra och vi hade mysigt med popcorn och läsk.
På kvällen var Emil och Albin kvar. De badade fortfarande! Ellen och Ida också. Vi åt lite gott och tittade på film.
Idag har jag packat inför kollot imorgon. Jag gick noga igenom min lista och allt har hittintills varit bra. Men nu ikväll när jag skulle lägga mig blev jag lite ledsen när jag kramade mamma. Hur ska jag klara mig från måndag till fredag dagar och nätter utan mamma och pappa? Jag blev plötsligt lite orolig och nervös. Men mamma sa att de andra 15 barn säkert känner likadant och att jag kommer att hitta nya kompisar. Det känns nog bättre imorgon. Vi åker samlade i buss klockan 10 imorgon förmiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0