Tisdagen den 16/6, 2009, skolavslutning

Lite sovmorgon innan samling kl 8.45. Ellen och Ida gick upp tidigt för att göra sig i ordning. Jag avvaktade..Motvilligt tog jag på mig "finkläderna" som mamma köpt till mig. När vi skulle åka hade jag varit en stund på toaletten. Ut kommer jag i sköna urtvättade "joggingbyxor", tröja med motorcykel, huvjacka och keps. Precis som jag brukar! Mamma blev först jättarg. Men då sa jag att det spelar ju faktiskt inte någon roll hur man ser ut, eller hur?! Hon kramade mig och sa att jag fick åka i pyjamas om jag ville. Men DET ville jag ju inte förstås!
Vi tränade lite innan själva uppträdet skulle börja kl. 12.00.
Det var jättekul. Vi var i "Parken" där vi var även förra året. Jättebra. Tak över scen och publik. Nu hade vi toppenväder i och för sig. Hela skolan (upp till 9:an) uppträder med sång, instrument, dans mm i olika tema. Allt från hårdrock till visor.
Vår klass sjöng om klockan som vi lärt oss under året. Jag fick vara med och sjunga lite "solo". Jättekul och fint tyckte jag. Mamma och pappa grät. Tyckte de inte att det var bra?..
Ida var med och sjöng. Ellen spelade gitarr i ett annant nummer. Vi visste inte att hon kunde det!
När alla hade uppträtt och 9:orna var avtackade hade vi som vanligt tårtkalas ute på gräsmattan. Jag åt av tre tårtor!
När vi sagt hej då till kompisar, mentorer och rektor (Tack igen för allt ni gjort för mig och min familj!) åkte vi ner till sjukhuset och tog mina veckoblodprover. Egentligen är det på onsdagar, men jag ville gärna följa med mormor och morfar hem och sova över, så vi (mamma och jag) bestämde oss för att ta dessa prover idag. Så...dr Stig. Vi kommer inte imorgon! Jag mår jättebra! Kommer nästa vecka.
Nu har jag sommarlov och ska njuta!
Trevlig sommar! Kompisar: Välkomna hem till mig och bada i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0