Torsdagen den 18/6, 2009, glad midsommar!

Imorgon är det midsommarafton! Då kommer mina kompisar Martin, Fredrik och Anton. Det ska bli jättekul! Deras föräldrar kommer också. Det är förstås också kul...Hoppas Anton kommer med båt. Kanske kan vi åka lite om det är fint väder. Vi har ju sålt vår båt. Har i och för sig en kanot och en roddbåt, men hur kul är det?..Det ska ju gå fort!
Sen i tisdags har jag och Ida varit hos mormor och morfar. Det har varit jättemysigt. Vi har bakat pizza i Joels pizzabutik. När vi var och handlade med mormor fick vi köpa var sin trisslott. Jag vann 75 kronor!! Sen spelade vi boccia i trädgården. Det gick bra för mig. Jag knockade de andra. Idag på morgonen kunde inte Ellen hålla sig ifrån oss. Hon som brukar tycka att Ida och jag är jobbiga. Så hon tog bussen ut till Moheda för att vara hos oss tills mamma kom på eftermiddagen. Kanske var det inte oss hon saknade. Mormor och morfar passar just nu våra kusiners kanin. När hon lekt med kaninen bakade hon en kladdkaka som vi åt när mamma kom och hämtade oss.
På kvällen åt vi mat. Sedan ville jag ha rabarberpaj. Vi gick ut i landet för att se om det fanns några kvar. Två stjälkar fanns. Det blev en liten paj som bara Ellen, Ida och jag fick. Medans vi åt pajen tittade vi på den inspelade skolavslutningen. Vad bra vi var! Nu äter jag chips o dricker cola. Gott att ha i magen innan jag somnar.
Glad midsommar till alla som läser min blogg! Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0