Torsdagen den 4/6, 2009, fri från nål

Äntligen blev jag fri från nål och antibiotika. Jag känner mig ganska pigg! Febern har gått ner, förkylningen har lagt sig och jag äter lite frivilligt!
Annat var det i veckan. I tisdags var pappa och jag i Lund för att ta prov på likvorvätskan, vilket innebär ett stick i Rickham. Jag var inte så glad för det, men vet att det går fort om man sitter still. Nu råkade jag hosta precis när doktorn stack så nålen kom lite vid sidan. Därför kom det blod i provet och det är inte säkert att det går att annalysera. Doktorn ville ta nytt prov, men jag hade ont och ville INTE! Jag skrek tills jag kräkte....Vi fick åka hem igen. Om inte det första provet duger måste jag ta ett nytt. Kanske måste jag då sövas..
I onsdags tog vi blodprover två omgångar eftersom det första hade koagulerat (stelnat).
Hela vecka har hemsjukvården varit hos mig morgon och kväll. Det är guld värt, både för mig som kan sova under tiden, men även för mamma och pappa.
Igår och idag har jag känt mig ganska glad. Mormor har varit mycket hos mig. Jag sa till mormor att  hon skulle ta med Året Runt. Ja....där finns ju 91:an Karlsson. Den är rolig! Jag har börjat använda lite av deras snack. Pappa höll på att sätta maten i halsen när jag svarade: Må dé!
För att jag varit så duktig åkte pappa med mig till leksaksaffär idag. Jag fick ett nytt DS spel. När jag kom hem gick jag direkt upp på mitt rum. Men jag stannade i trappan och vände mig mot mormor och log. - Nu mormor kan det nästan inte bli bättre!..
Nu ikväll spelar jag Wii med mina syskon.
Nästa vecka har jag tänkt komma tillbaka till skolan. Måste ju hinna börja lite igen så jag kan ta sommarlov! Jag vill ju heller inte missa skolavslutningen.
I helgen måste jag träna lite golf så jag kan vara med på golfträningen på måndag. Missade förra gången. Det är jättekul med golf. Fler som tycker i familjen, så jag får nog med dem också.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: FotobyDenise-F O T O B L O G G

Vilken fin blogg du har Joel, jag skulle gärna kunna göra en bloggdesign till dig gratis, med dina favorit bilder och färger. Jag har gjort en till cancersjuka Tim(http://timpa.blogg.se) och han blev jätteglad innan han tyvärr somnade in. Säg bara till om du skulle vilja att jag gjorde en åt dig.

Kram Denise

2009-06-05 @ 15:14:38
URL: http://fotobydenise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0