Måndagen den 2/3, 2009, mycket snö i backen!

Det har snöat hela natten och hela dagen idag också. Så det räcker gott och väl! Igårkväll var jag lite försiktig inför dagens skidåkning. Tänkte på att jag trillade i Gustavbacken..men imorse vid klockan sex sa jag till mamma att vi inte kunde ligga här längre. Vi måste ju snart vara i backen! Mamma svarade med att ge mig mitt DS! Vid nio var vi i alla fall vid liften! Jag åkte tre åk. Sedan höll jag på att trilla. Då blev jag osäker och ville till stugan. jag blev plötsligt jättetrött och ville inte åka hem på mina skidor. Mamma gick hem och hämtade en pulka. Det var en guldpulka! Jättehäftig! Då blev jag på gott humör igen. Hemma fikade vi lite. Vid lunch kom de andra. Sen åkte mamma, pappa och jag ner till vårdcentralen i Sälenbyn för att ta blodprover. Jag måste få ny ordination på mina tabletter till på tisdag. När vi kom ner var det fullt med folk. Men mamma talade om läget och vi fick gå in i ett speciellt väntrum, bara vi och fick gå "bakvägen". Vi kom in efter 5 minuter! Tack för det! Däremot blev det lite av ett blodbad på mina fingrar och när sköterskan tagit de sista dropparna välte hon ut det mesta...Hon blev lite stimmig, men jag bara skrattade och sa då får du ta ett finger till!..
Efter blodproverna handlade vi lite. Det går åt lite mat när man är i fjällen!
När vi kom hem stannade pappa hos mig och mamma for iväg fortare än kvickt till backarna, men kom och hämtade mig i slutet av dagen. Jag gick med på att åka ett åk till. Först trillade jag i liften...men försökte igen och kom upp. Sedan åkte jag ner i tåg efter Anton och Ida som stolta visade upp vad de lärt sig på skidskolan. Det var jättekul. Men jag höll vad jag lovat. Ett åk, sen fick den vara. Men då ville Anton följa med till stugan. Han drog mig ända fram till stugan. Vi hade jättekul! Hemma spelade bowling med alla "after-ski"- burkar...Vi serverar för fullt för att få fler..Snart droppade de andra in. Sist idag kom mamma..
Nu ikväll har vi ätit gott och lekt kurragömma. Nu börjar vi alla bli ganska trötta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0