Söndagen den 29/3, 2009, lekland, bio mm

Denna helg har mamma och jag hittat på en massa roliga saker som jag har fått bestämma! I fredags var vi på Mc Donalds och åt. Sen fick jag gå i leksaksaffär och välja ett spel och en film. Jag köpte ett Scobidoo-spökspel som mamma och jag spelade på eftermiddagen. Gaska läskigt...tyckte mamma. Sen åkte vi till Gottegrisen och fyllde på godisförrådet! På kvällen åt vi Thai-mat. Ja...jag gick med på att byta ut pizzan! Thai-mat är också väldigt gott. Tyckte faktiskt att mamma kunde få bestämma lite också. Sen hade vi mys framför tv och Let´s dance. Men jag somnade ganska tidigt.
På lördag fm hade vi bestämt att möta upp Emil och Albin vid Leos lekland. Det ligger så bra bara några hundra meter från vårt hus! Morgonen var lååång innan klockan blev 10! Det var bra att vara på plats tidigit. Inte så mycket barn den första timmen. Vi hade superkul i tre timmar! Sen åkte vi hem och tittade på film och vilade. På kvällen ville jag ha sällskap. Inte bara ha mys med mamma...så vi bjöd in familjen Johansson på Tacos! Först spelade vi spökspel, sedan åt tacso och efter det gosaker tillsammans med film. Jättekul!
Idag söndag var det bio bokat. Mamma, jag och Emil såg "Bolt". Den var superbra! Kan jag rekomendera!
Imorgon ska jag prova att komma tillbaka till skolan igen. Under veckan har jag varit ganska trött, men läkarna säger att man kan bli det några veckor efter strålning. Sen har jag ju dessutom varit förkyld. När jag var på hörselkontroll i torsdags, såg doktorn att jag hade vätska bakom båda öronen. Hörseltestet visade också att jag hör lite sämre igen. Det kan bero på vätskan, och vätskan kan bero på förkylning samt att man kan få det efter strålning. Vi har inte fått svar på magnetröntgen som jag gjorde i måndags i Lund. Hoppas att det är ett bra tecken...
Vad gäller pappa, Ida och Ellen, så verkar de ha toppenkul i Åre. Fast jag hade ju velat se när Ida tog sig ner från en svart isig backe...


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Joel.

Tittar in här varje dag för jag vill veta att du mår bra.Så roligt att följa dig,gläder mig för allt du gör.Vilken fin familj du har.Önskar dig allt gott.

Hälsningar från en Farmor

2009-03-30 @ 16:30:32
Postat av: Katarina

Hej Joel.

Vad bra att biobiljetterna kom till användning och vad kul att du tyckte om "Bolt". Jag tycker också att det är en bra film, även mina tvillingar tycker att det är en utmärkt film. Nu invänder de på att den ska komma ut som DVD, så att den kan inhandlas och ses när som helst.

Hoppas att det går bra i skolan och idag tror att många är trötta med tanke på sommartiden.

Katarina

2009-03-30 @ 17:38:46
Postat av: Ulrika Andersson

Hej!

Vilken härlig helg du och mamma har haft.

Vad skönt att du klarat dig ifrån Idas baciller,för halsfluss är ju inte kul.

Må så gott!

Kram från Ulrika,H-E,Martin,Annie

2009-03-31 @ 18:45:48
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej Joel & co

Det verkar ju inte som det går någon nöd på mamma och dig när resten av familjen har varit och åkt skidor.

Vi var hos Leo härom dagen vi också och Emma ska ha sitt kalas där tillsammans med en kompis.

Den 27 april så är det dags för Hanna att åka till Lund för tre mindre ingrep, båda knäna och vänster vrist. Så det blir både rullstol och kryckor den första tiden men vi slipper gips denna gången i alla fall.



Ha det så skönt och så hoppas vi att dina provsvar är bra.



Gunilla

2009-03-31 @ 19:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0