Måndagen den 11/5, 2009, turgubbe!

I lördags tävlade Ida i gymnastik för första gången. Det var i Moheda. Dit hittade vi ju såklart. Mamma och jag släppte av Ida först. Sen åkte vi till Mormor och Morfar för att fika och spela spel. De följde sedan med upp till tävlingen. Som "vanligt" hade mormor med sin en stor kylväska med gosaker. Men när vi kom in i hallen fick jag syn på kiosken. De sålde både korv, läsk och godis. Sen hittade jag lott-ståndet! Jag köpte 10 lotter. Vann direkt två vinster! Choklad! Sen fick jag pengar av mormor. Då vann jag ytterligare en.  Sen var det inte mycket kvar. Då tyckte mamma att vi skulle gå och sätta oss..Det var mycket folk så vi fick stå. Men jag gick längst fram och satte mig nästan där gymasterna tävlade. Såg jättebra. Kul en stund. Sen ville jag gå och köpa korv och läsk. Efter en stund såg jag att de plockat fram fler vinster. Jag fick en slant till och vips kom jag glad i hågen med mera choklad! Jag ropade högt och tydligt att jag är en riktig turgubbe!.
När det inte fanns mer lotter kvar och jag var mätt började det bli långtråkigt. Men då var det nästan slut. Ida fick medalj. Det fick alla som deltog. Att mamma kände domaren hade nog ingen betydelse..
På lördagskvällen kom Per och Lena på besök. De hade med sig en stor påse godis! De är jättesnälla!!
I söndags hade jag min klasskompis Oskar hos mig. Vi hade superkul. Först hoppade vi studsmatta. Sen tog mamma med oss till golf-rangen. Vi slog flera hinkar med bollar. Gick rätt bra både för mig, Ida och Oskar. Tror jag ska börja spela golf! Sen fick vi pannkakor och glass. Därefter spelade vi PS en lång stund.
Ikväll har det varit gympa-avslutning för Ida. Först uppträdde gymnasterna. Sen fick föräldrar och syskon vara med. Både mamma och pappa både stod på händer och hoppade trampets! Det var roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0