Måndagen den 18/5, 2009, MR och golf

Igårkväll somnade jag sent så jag var jättetrött imorse, men fick sova så länge jag ville. Ida och Ellen åkte till skolan. Jag skulle till sjukhuset för att göra MR (magnetröntgen) motstridigt lät jag mamma sätta dit ett emla-plåster (bedövning) på över min port. Det ska sitta där en timme före nålsättning. Nålen måste jag ha för att det ska sprutas in kontrastvätska i blodet för att man skall kunna se bättre på röntgenbilderna. Efter frukost, chokladmjölk och nykokt äppelmos med mjölk, vilket var det jag krävde för att äta alls...åkte vi ner till sjukhuset. På ett villkor. Att jag fick åka rullstol! Det fick jag..Väl på plats var jag arg. Jag har ju gjort detta förut. Ska det vara nödvändigt igen! Men..jag gjorde det. Det tog lååång tid. Nästan två timmar inne i en tunnel där det bara dånar! Jag hade i och för sig med mig en egen CD som jag lyssnade på: Crazy Frogg julskiva! Men..hur lätt är det att ligga still till den? Jag klarade det i alla fall fast tårarna rann på slutet. Mamma fick lova att vi skulle vara tillsammans hela eftermiddagen och jag skulle få bestämma vad vi skulle göra! Det blev bra!
På kvällen var det Idas och min första golfträning. Det orkade jag! Det var jättekul! I samma grupp går vår kompis Albin. Det hade vi ingen aning om. Kul!
Imorgon ska jag försöka vara med i skolan igen. Har lovat att packa ner en näringsdryck för att hålla mig pigg och inte få ont i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0