Måndagen den 4 maj, 2009, ingen sovmorgon..

Lite tungt imorse. Hade gärna legat kvar i sängen. Somnade lite sent igår. Vi var och hämtade mamma på tåget vid åtta på kvällen. Hon har varit nästan längst upp i Sverige. Vid Riksgränsen. Och åkt SKIDOR!! Mitt i sommaren!! Tokigt! Men hon var tydligen nöjd. I alla fall hade vi ju så mycket och prata om när jag skulle lägga mig, så det var svårt att somna.
Annars har det varit en händelserik helg (trots att mamma var borta..). På valborgsmässoafton var vi "som vanligt" hos Martin och Fredriks familj. Anton med sin familj var också med såklart! Full fart på lek från start. Sen grillade vi innan vi fortsatte våra lekar. Martin och Fredrik har både katter, fiskar och hästar. Jag gosade mest med katterna..Ellen och Ida var ute hos hästarna. Ett tag blev jag lite trött och somnade i en sacko-säck, men när det dukades fram chips vaknade jag till igen. Det blev en jättekul kväll.
På fredagen var mormor, morfar och farmor hos oss medans pappa jobbade med vardagsrumsgolvet. Nu finns det nya reglar att gå på! Det blir bättre & bättre. Tror att det var bra att mamma sa upp sig som snickare hemma, så pappa fick anlita annan hjälp.
Jag planterade lite mer i min pall-krage i landet. Vattna får man också göra ofta. Lite har faktiskt redan börjat komma upp!
På lördag och söndag var jag lite hos Anton och lite hos Emil och Albin.
Vi har haft jättefint vårväder hela helgen. Nästa alla träd och blommor har slagit ut. Snart få nog pappa klippa gräsmattan!
När mamma kom hem på söndagen var jag nog att påpeka att det nu gått EN hel vecka sedan jag började sova själv. Nu är det bara en vecka kvar till spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0