Söndagen den 17/5, 2009, Kosläpp!

Idag åkte mamma, Ellen, Ida och jag till Hössjö (utan för Moheda) för att titta på kosläpp! Jättekul att se kossorna hoppa omkring jätteglada över att få komma ut. En del började råma, en del bråka med varandra och en del bara bajsade..
Det visade sig vara en populär tillställning. Vi trodde att vi skulle vara själva i publiken, men där var halva Moheda! Sen bjöd de på nybakade bullar och saft i trädgården. Utöver de 51 kossorna som släpptes ut har de 100 kossor till, två hundar, katter och marsvin. Vi gosade med dem en stund. Ja inte kossorna..Sen fick jag syn på en fyrhjuling med släp. Jag smet dit utan att mamma såg mig. Hon var upptagen med fika och prata...Jag hoppade upp på fyrhjulingen. Där var andra både stora och små grabbar som också var intresserade! Sen kom Uffe. Han frågade om vi ville åka på släpet! Vilken fråga! Klart vi ville! Sen blev jag visad en Cross som stod i ladugården. Den såg häftig ut! Tänk om man kunde köra en sån!..Tack familjen Dahl (nä, vi är inte släkt) för en rolig dag!
När vi åkte hemmåt ringde jag till Emil och Albin och fick komma dit och leka på eftermiddagen. Sen blev jag trött och sov en stund på kvällen.
Igår, lördag, var mamma, Ida och jag på golfbanan och slog ett par hinkar. Vi ska få börja golfkurs nästa vecka! Gäller att träna. Sen åkte vi till MC. Jag hade koll på att det var ansiktsmålning. Om jag lovade att äta först fick jag bli målad sen. Det blev Spiderman! Läckert! Ida blev "Hello Kitty".

Pappa blev förvånad när vi kom hem. På eftermiddagen sov jag en stund.
På kvällen kom Oliver, Amanda och Hellas på besök. De hade med sig mat! Tack! Vi spelade Wii och tittade lite på melodifestivalen.
I fredags var vi hos morbror Anders på kvällen och åt lite gott. Han fyllde år.
I onsdags, torsdags och fredags var jag hemma från skolan. Jag har varit trött och haft ont i huvudet. Jag äter inte så bra heller. Näringsdryckerna som jag bli itvingad är INTE goda! Jag var hos doktorn både i onsdag och i fredags. Imorgon ska jag göra en ny magnetröntgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0