Fredagen den 16/10, 2009, vaccinerad!

I onsdags var jag på sjukhuset som vanligt och tog prover samt träffade doktorn. Mina blodprover var bra, så det blir fortsatt fulldos. Jag fick även göra spirometri (tror jag det heter...). Det är en maskin som mäter min lungkapacitet. Det är ganska jobbigt. Man ska ta i allt vad man kan och blåsa ut i ett rör som går till en mätmaskin. Resultatet fick jag ut det på en lång pappersremsa. Dr Eva var inte riktigt nöjd så jag får forstätta med att inhallera lite mediciner. För övrigt var allt ok. Jag fick veta att jag skulle vaccineras mot den där "grissjukan" som alla pratar om. Så imorse när vi lämnat Ida och Ellen i skolan åkte mamma och jag till sjukhuset. Jag var lite orolig för sprutan. Även om jag har fått massor av sprutor förut är det inget man vänjer sig vid. MEN...det gick jättefort och kändes knappt! Jag skrattade lite åt det till sköterskorna. Det här var väl inget!...
Mamma hade lovat att vi skulle gå förbi Pressbyrån och jag skulle få köpa en mini-chipspåse. Det blev två, ett kinderägg och en tidning! Jag sneglade på mamma och hon nickade. Gäller att passa på...
Sen åkte vi hem och tittade på film. Det var mysigt. Mamma är hemma hos mig idag. Jag kan bli lite dålig av vaccinet. Hoppas inte det. Ikväll är det ju pizza-kväll och fredagsmys!


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej! Hoppas du inte blev dålig av vaccinet! Kramar Milla

2009-10-18 @ 17:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0