Lördagen den 12/9 - STCC

Idag vaknade jag ganska tidigt.  Pappa och jag ska till Knutstorp i Skåne och kolla på STCC, (Swedish Touring Car Championship). Vi var inbjudna till Killträff - Boys only, utav Barncancerföreningen.  Vi skulle träffas utanför entrén kl. 10.45.  Vi stannade till i Perstorp för att hämta upp Sebastian, Erik och deras pappa Niklas.  Oj, oj ,oj, vad det här ska bli spännande. 
Innan vi satte oss uppe på en brant backe i solskenet, så passade vi på att se alla häfiga bilar, som stod inne i depån.  Det var både veteranbilar, Porshebilar, motorcyklar, och givetvis STCC-bilar. 
Vi åt en hamburgare innan loppen startade. Sen blev det "åka" av.  Att man kan köra så fort ??  Och vad det dånade.  Jag fick stoppa hörselproppar i mina öron. Speakern pratade oavbrutet hela tiden.  Efter sista loppet , som slutade kl. 15.30, så var jag ganska trött.  Vi åkte tillbaka till Perstorp, där vi fick spagetti och köttfärssås. Jag lekte med "Sebbe" och Erik till nästan kl. 20.00.  Sen åkte pappa och jag hem.  Jag somnade givetvis i bilen med en gång. 
Vilken fantastisk dag !!  Tack Ann och Lola som fixade denna dag till oss motorintresserade killar.  (Hoppas att det blir en repris redan nästa år).  Jag tror pappa tycker det också..

Kommentarer
Postat av: Milla

Hejsan! Det låter som en fantastisk dag! Fina bilder oxå! Kram Milla

2009-09-14 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0