Tisdagen den 22/9, 2009, otursdag

Igår var vi lediga från skolan (studiedag). Jag hade Albin hos mig på förmiddagen. Vi hade jättekul både ute och inne. På eftermiddagen fick jag åka hem till Anton en stund innan vi tillsammans gick på Aikido. Jag har börjat på prov i Antons grupp. Han har pratat så mycket om denna sport och jag tyckte det lät spännande. Det var andra gången jag var med. Det är verkligen kul! Jag gjorde lite trick på mamma på kvällen..
Idag var skolan också stängd men fritids öppet. Jag hade kul en stund innan jag råkade stå i vägen för en innebandyklubba. Attans vad ont det gjorde! Det blödde lite från ögonlocket som hade fått en spricka. Mamma ringdes in och kom så fort hon kunde. Vi fick en tid omgående hos ögon på lasarettet. Ögat hade svullnat regält och jag kunde inte öppna ögat. Men efter lite bedövningssalva kunde doktorn titta och undersöka. Det hade blivit en skada både på hornhinna och ögonmuskeln. Troligen har i alla fall näthinnan klarat sig. Jag fick tejp på mitt ögonlock, antibiotika i ögonen och beordrad vila. Jag fick också en lapp för ögat och såg ut som en pirat när jag gick därifrån. Nu blev jag jättetrött. Mamma med. Vi slockade båda två när vi kom hem. Nu ikväll känns det lite bättre. Ellen ligger hos mig och tittar på Idol.
Imorgon är mamma hemma hos mig.


Kommentarer
Postat av: Fam. Johansson

Ja du Joel. Vilken otur du har. Hoppas ditt öga läker snart så vi får se dig i skolan igen.

Oscar med familj.

2009-09-23 @ 14:59:44
Postat av: Milla

Hejsan Joel! Vilken nedrans otur!! Hoppas du blir bra snart. Har du mycket ont? Kram Milla

2009-09-23 @ 23:03:37
Postat av: Anton

Hej piraten :-)

Krya på dej så vi kan synas på Aikidomattan på Måndag.

2009-09-24 @ 15:34:36
Postat av: Lotta

God kväll på Er! Oj vad skönt det var att träffa på mamma, Ellen och dig Joel, i eftermiddags på Samarkand. Det kändes så tråkigt att läsa att du skadat ögat på fritids men nu ser det ju faktiskt rätt bra ut och framförallt är du ju så pigg och snygg i din nya frissa med grön "tuppkamm". Hoppas ni fick en go kväll med fredagsmys! Kram från Lotta&Doffe

2009-09-25 @ 22:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0