Torsdagen den 3/9, 2009, Trumbonträning, skola & ny kusin

Vad mycket jag hade att berätta på skolan om Legoland! Jag har känt mig pigg och glad i skolan denna vecka för det mesta. Lite trött blir jag på eftermiddagarna, men har inte varit kvar så länge på skolan. Farmor har hämtat mig och Ida någon dag. Mamma har slutat jobbet lite tidigare också någon dag. Det känns skönt.
I onsdags morse när mamma precis lämnat oss på skolan kom hon plötsligt rusande tillbaka. Hon hade precis fått veta att vi fått en kusin! Det var morbror Anders som blivit pappa. Jag blev jätteglad! Yes, äntligen!! Jag visste att det skulle bli en kille! Annars hade jag blivit besviken..
Jag frågade mamma om Anders hade fått träffa honom än. Det hade han! Det ska bli spännande att få se honom snart. Jag har mycket jag kan lära honom.
På eftermiddagen var vi på sjukhuset och tog blodprover. Vi kom fem minuter för sent till kemlabb....så vi fick ta proverna uppe på avdelningen istället. Ida och jag tog hissen upp själva. Mamma fick komma i efterhand. Väl uppe står det en Clown och möter oss! Häftigt! Han ville också ta blodprov och följde med mig in på rummet. Han trollade för mig och Ida under tiden. Fattade inte hur han gjorde det där med de virkade trollstavarna...Han var jätteskojig! Ida undrade om man inte fick kasta paj på Clownen. Det ville han inte. Men då sa jag lite snabbt att om vi fick göra det skulle han även kunna bli en Pajas! Nu var det Clownen som skrattade..Doktorn också. När Clownen gått fick doktor Stig undersöka mig. Fast jag var otålig och ville ut till Lekterapin. Stig är snabb så snart var jag på språng. Jag fick godkänt. Lite förkyld men bra i lungorna. Han hade velat ta ett halsprov om utifall, men DET ville inte jag, så han fick ge sig denna gång. Fulldos blev det på blodvärderna denna vecka.
När vi fått svaren var det snabbt hem och äta för att sedan gå på klassmöte på skolan. Ida och jag fick också vara med. Vi diskuterade i grupper hur man ska vara mot varandra på skolan och vilka regler som skall gälla. Det är bra att ta upp. På kvällen somnade jag snabbt i min egen säng..
Idag har jag varit på Trumbonlektion. Jättekul och gick jättebra! Jag berättade i detalj för mamma vilka toner vi fick ta. Ida följde mig från skolan till Kristineberg,som ligger ganska nära, men Trumbonen är lite tung så det var bra med hjälp. Hon kom även och mötte mig. Tack Ida. Du är bra ibland...
Nu ikväll har vi packat för helgens utflykt. Vi åker till Kolmården imorgon och stannar till söndag. Egentligen skulle vi åka buss med Barncancerföreningen, men eftersom Ellen fortfarand är lite förkyld kör vi själva med tanke på de andra infektionskänsliga barnen. Men på Kolmården kommer vi att träffa alla de andra. Vi känner många av dem. Det ska bli jättekul.
Ni ska få höra...

Kommentarer
Postat av: Milla

Hejan Joel!Grattis till nya kusinen! Kul att det går bra att spela också. Nu ser jag fram emot att få läsa om kolmården, mitt eget favorit ställe! Kram Milla ( Hoppas det är okej att skriva kram fast du inte känner mig? )Milla

2009-09-05 @ 21:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0