Annandag påsk den 5/4, 2010, om påskhelg

Vad tiden går snabbt när man har skoj! Jag har hunnit med massor av roliga saker. När vi kom till mamma på fredagskvällen fick vi välja mellan tacos och lax till kvällsmat. Det blev lax, sås och potatis! Sen hade vi lite mys framför tv:n med Talang. Undrar om man kan komma på något och få vara med?..
Lördag morgon startade vi med att måla påskägg. Se bilder. Det blev en lång frukost. Det är faktiskt Ida som har målat det mest avancerade ägget.
Efter frukost ringde jag till Emil och Albin. Vi fick komma dit både Ida, jag och mamma. Där fick vi våfflor ute i vårsolen. Tack Sara!
På eftermiddagen åkte vi till Peter för att träffa hans "nya" hund. En schäferhund, Shieba, som är 11 år. Jättego och snäll. Vi fick gå en runda med henne, men när vi gick förbi en lekplats ville vi stanna där istället. På kvällen lagade vi tacos. Sedan följde vi körslaget. Heja Växjö...eller nä förresten är det ok att hålla på Mojje istället?
På söndagen var jag "tvungen" att ringa Emil igen. Jag hade "glömt" min Wii-kontroll hos honom. Då fick jag komma och leka en stund igen! (Smart va?) Vid lunch åkte vi hem och bara var hemma.
Söndagskvällen blev vi utbjudna på pizza resturang! Yes, vad häftigt! Tack för det P!
Plötsligt såg Ida en hund utanför fönstret som...bajsade! Det fick hela resturangen veta. Pizzan var supergod, men vi orkade inte allt. Alltså jag och Ida..Tur att vi fick en kartong och ta med hem. Resten åt vi upp dagen efter.
Idag har vi varit i Moheda hos mormor och morfar på påsklunch. Där fanns allt gott med hemgjorda biffar, korv, lax och såklart gurka och brockoli!
Våra kusiner Elin, Matilda och Johannes var också där. Ida, Elin och jag försökte att spela UNO, men det spårade ur och slutade med att jag fick sitta plocka ihop spelet. Tjejer!!
Mormor räddade situationen med att gömma påskägg ute i trädgården. Vi hittade dem!
Nu ikväll sitter jag vid min dator och spelar schack. Fick lite "proffs-tips" tidigare idag. Tack! Ser fram emot nästa träning.
Det har varit en bra påsk. Nu ska det bli kul att träffa mina klasskompisar imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0