Tisdagen den 20/4, 2010, vår o sår på knäna

Första dagen i skolan efter alla lov och skidåkning var bra. Toppen var att jag fick ta med min sparkcykel för att kunna ta mig hem på. Med nya häftiga skor och vårkläder stylade jag lite utanför skolan. Det gick inte så bra...Med hål på de nya byxorna, blåmärken, skrubbsår på knäna och en stukad fot haltade jag hem..Trodde sen att mamma skulle bli arg på mig för att mina ny byxor var trasiga, men hon bara log! Konstigt med mammor ibland. SÅ kul var det väl inte att jag trillade?
Idag på morgonen hade jag lite ont och försökte att få stanna hemma, men det gick inte. Mamma åkte tidigt till jobbet, men hade ordnat så mormor tog mig till skolan..Ja, ja det var rätt bra när jag väl kom dit. Vi hade nationella prov idag. Vet inte hur det gick. Lite svårt, men vi får väl se svaren senare.
Nu ikväll hade jag glömt att jag hade ont i ben och fot när Ida föreslog att vi skulle "sparka" en runda runt stan. Snart är det läggdax och ny skoldag imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0