Tisdagen den 6/4, 2010, problem med shunten

Jaha, bara för att man säger att det är bra och att man längtar efter skolkompisar så blir det strul.
Imorse vaknade jag med att må illa, vara yr och ha ont i huvudet. Mamma trodde genast att det var något med shunten. Kanske att det kunde vara undertryck, eftersom vi öppnade upp shunten för några veckor sedan när jag hade övertryck. På morgonen började hon att ringa till Lund och sedan följt av Växjö. Vi hamnade på röntgen i Växjö. Vi hann med ett besök på lekterapin också. Där fick jag hjälpa "tanterna" med att fixa både Wii-spelet och tv:n. Först var det ingen bild alls. Jag fixade med en sladd till Wii. Sedan var bilden mörk och snurrig. Gammal tv fick jag höra, men jag kröp bakom och mixtrade lite med sladdarna där också. Vips! Perfekt bild! De lovade att ringa mig nästa gång de har problem!
Nere på röntgen fick vi vänta ett tag mellan tagningarna. Suck vad jobbigt det är. Akvariet var ju kul den första timmen..Två fiskar slogs. När vi var klara med sista röntgen åkte vi hem för att vänta på besked där.
Nu ikväll blev det klart. Det var undertryck och vi måste ner till Lund för att justera. Det kan bara göras där. Själva omställningen tar sådär 15 sekunder.
Men det är ok för mig. Bara jag får stanna på en korv i Osby!
Sen får vi hoppas att shunten blir rätt inställd så jag inte får övertyck igen..
Jag kan väl följa med till Åre på söndag?

Kommentarer
Postat av: Therése

Hej Joel! Jag håller tummarna för att du kan åka till Åre på söndag. Förhoppningsvis mår du redan bättre när jag skriver det här till dig. Kram från en som följer din kamp via en fin blogg. :)

2010-04-08 @ 18:47:54
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej Joel

Du ska se att det löser sig och att du kommer iväg till snön, vi andra är ju rätt glada att slippa snön efter denna vintern !Hanna är jättenöjd med att det inte är någon snö. Hon har fått ett par Sneakers ( heter det så? ) som är silvriga och svarta, det har hon aldrig kunnat ha förut. Såna skor som "alla andra" ha. Det var nästa bättre än alla hästar i världen !! Hälsa familjen / Gunilla

2010-04-09 @ 16:37:18
Postat av: Siv

kämpa på !

/Siv från hässleholm

2010-04-09 @ 22:08:41
Postat av: Annette

Stackars dig! Vilken otur. Hoppas verkligen det bara tar 15 sek och fixa schunten så att du sen kan åka på andra hållet och njuta i ännu en backe.

Ha det gott!

Kramar från oss alla här nere i Lund

2010-04-09 @ 23:16:39
URL: http://edengrand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0