Lördagen den 14/8, Kräftfest

I dag när jag vaknade, så visste jag att min kompis Oscar skulle komma..   Det är ju fortfarande varmt i vattnet, så han lovade att ta med badkläder..  När han hade kommit, så gick vi upp till min granne Björn och kollade om han ville köra med sin båt, så vi kunde åka slider..  Det ville han.. 
Efter en stund, så kom det ännu fler ungar som ville åka slider..  Jag tror att det var minst 10 ungar..  Alla tycker det är så kul..  Tack Björn, för att du ställer upp och kör på oss..
Vi kunde inte åka längre än till kl 15,00..   Pappa och Björn skulle fixa till med kräftkalas för alla grannarna..  Det började redan kl. 17,00..  

Innan det var dax för kräftor, så åt vi lite småvarmt..  Omelett, köttbullar, prinskorv och någon "fejkad" Jansson, (potatisgratäng), samt mackor..  Man måste ju bli mätt innan man äter kräftor..
Sen blev det kräftkalas..  Jag åt inte så många..  Skalen är hårda och kladdigt är det, men väldigt gott..
Vi var inte hemma förrän kl. 01,00 och då var det nästan 20 gr varmt i luften..  

I morgon kommer Anton till mig..  Då blir det nog mer slider..  Vilken härlig sommar jag har haft !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0