Onsdagen den 25/8, 2010, tandutdragning!

På morgonen innan skolan åkte mamma och jag till tandläkaren. Jag trodde att jag "bara" skulle laga en tand. Det kändes ok, så jag sprang in och hoppade upp i stolen. Tandläkaren ville först ta lite bilder och försökte stoppa in en hård plastbit som var större än vad jag kunde gapa! Fy vad hemskt. Jag klökte flera gånger. Sen försökte han med en mindre platta. Det gick till slut men jag höll på att kräka och talade om för tandläkaren att jag fick svälja kräket. Efter detta blev det beslutat att jag skulle dra ut mjölktanden som det var hål i. Ingen idé att laga. Bedövningssprutan var den som gjorde mest ont. Själva utdragningen kändes bara häftigt. Det knakade i hela munnen, men jag kände ingenting!
Sen fick jag med tanden i en liten ask, som jag visade för allt och alla hela dagen. Det blödde ganska mycket så jag fick tugga på en bomullstuss. Efter tandläkaren åkte vi till sjukhuset och tog blodprover. Mamma tyckte att de kanske kunde ta lite av blodet i munnen istället för att sticka mig..men det gick ju inte förstås.
På sjukhuset träffade vi pappan till en kompis M som jag träffat i Lund. Vad bra att ni kan få behandling i Växjö och vara nära hemma. Hoppas du piggnar på dig snart så vi kan åka 4-hjuling ihop hos dig!
Ikväll har vi lagat köttgryta. Det såg först inte så gott ut när Ida stod och stekte, men ihop med potatis och sås blev det kanon.
Innan det var läggdax tittade vi lite på "gamla" hemdvd. Denna gång från när vi var 3 år. Ganska kul att se sig själv som liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0