Tisdagen den 10/8, Fortfarande sommarlov

Vad gör man när inte pappa eller Björn (vår granne) är hemma ??   Man kan ju inte åka slider eller båt..  Vi får inte gå ner till sjön, när inte en vuxen är med..   När vi väl hade vaknat, fixade Ellen frukost till mig och Ida.  Sedan spelade vi Kina-spelet..  Ida försöker hela tiden fuska (i vanlig ordning)..   Då blir jag förb... arg och sparkar ut alla kulorna på golvet..   Efter en stund får vi plocka upp alla kulorna igen, annars kan vi ju inte spela i morgon..  Pappa kommer hem på lunchen så vi får lite att äta..
På eftermiddagen försökte jag och Ida att spela igen, men det slutatde likadant som i morse..  Sedan tittade vi på en film..   Ellen cyklade till våra kusiner, för de har fått hem en liten hundvalp..  Den skulle jag vilja se snart..
På kvällen tog jag och Ida våra cyklar och cyklade runt till våra grannar..  Att cykla ända till Öjaby (till våra kusiner) är för långt..   I morgon hoppas jag det blir bättre väder, så att vi kan hoppa lite studsmatta..  På em blir det blodprovstagning, och kanske en stund upp till lekterapin..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0